|
کدخبر: 189520

عوامل موثر در بازگشت آمریکا به میز مذاکرات

عضو هیات رئیسه مجلس بازگشت آمریکایی ها به میز مذاکرات را متاثر از سه عامل می داند.

سیاست عوامل موثر در بازگشت آمریکا به میز مذاکرات

علیرضا سلیمی با بیان اینکه عوامل متعددی باعث بازگشت آمریکا به میز مذاکرات هسته ای شده است، گفت: یک عامل اقتدار منطقه ای ایران است، هدف آمریکایی ها از مذاکره این بود که این اقتدار جمهوری اسلامی را محدود کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عامل دوم قدرت نظامی ایران است، آمریکایی ها اخیرا اعتراف کرده اند که ایران به سلاح های نظامی به‌روزی دسترسی دارد، از این رو قدرت موشکی سبب شد که برای تیم مذاکره کننده قدرت چانه زنی ایجاد شود و باعث شد دشمن سر تسلیم در مقابل نظام اسلامی فرو بیاورد.

وی با بیان اینکه عامل سوم قدرت هسته ای ایران است ادامه داد: قبل از تصویب قانون راهبردی لغو تحریم ها آمریکایی ها توان هسته ای ما را به صفر رسانده بودند دم از مذاکره نمی زدند، با تصویب این قانون قفل ها شکسته شد و آمریکایی ها برای مذاکره اعلان آمادگی کردند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر امروز آمریکایی ها اعلان آمادگی می کنند که در دولت آینده ایران، میز مذاکره را ترک نخواهند کرد به همین دلایل است، این قوی شدن، اقتدار ملی در عرصه های مختلف است که می تواند امروز در جهان از حق و حقوق ملی پاسداری و حراست کرد.

سلیمی با بیان اینکه باید در عرصه های اقتصادی نیز به قدرت برسیم، بیان کرد: راه روشن است باید مدیریت کشور دست افراد جهادی، انقلابی و متخصص بیافتد، متاسفانه در عرصه اقتصادی مدیریت لیبرال چالش های جدی برای کشور ایجاد کرده و کشور عقب رفت. زمانی که آقای روحانی کشور را تحویل گرفته رتبه اقتصادی ایران در جهان 18 بود اما در طول دولت تدبیر به رتبه ۲۵ رسیدیم.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مسئله کرونا برای همه دنیا بود، در دوره های قبل هم تحریم ها را تجربه کرده ایم، اما دولت کنونی با این بهانه ها عملکرد خود را در عرصه اقتصادی توجیه می کند، این مسائل نشان می دهد مدیریتی که ساعت کاری برایش مهم است و مدیران اتو کشیده و کروات زده نمی توانند مسائل را پیش ببرند. حل این مشکلات زمان می برد اما باید در عرصه اقتصادی هم قوی شویم چرا که در هر عرصه ای قوی شدیم توانستیم از حقوق ملی مان دفاع کنیم.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر