|
کدخبر: 186341

سعد الحریری استعفا کرد

سعد الحریری مأمور تشکیل کابینه لبنان امروز پنجشنبه انصراف خود را از این مأموریت اعلام کرد.

سیاست سعد الحریری استعفا کرد

سعد الحریری مامور به تشکیل کابینه لبنان امروز از ماموریت خود انصراف داد. وی با حضور در یک کنفرانس خبری در این رابطه اظهار داشت: با میشل عون رئیس جمهور دیدار داشتم، هر دو درباره تشکیل کابینه، رایزنی و مشورت کردیم.

وی با بیان این مطلب افزود: در گفتگوها اصلاحاتی نیز درخصوص فهرست پیشنهادی برای تشکیل کابینه انجام شد. اما آنچه پیدا است اینکه در مواضع تغییری ایجاد نشده است و نتوانستم با میشل عون به توافق برسیم، ایشان پیشنهاداتی در ساختار کابینه داشتند که نتوانستم بپذیرم به همین دلیل از ادامه ماموریتم برای تشکیل کابینه عذرخواهی کردم.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است، این کشور در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۹۹) در بندر بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح در پی داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر وقت این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

 با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه سعد الحریری به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها