|
کدخبر: 183116

مذاکرات وین شکست نخورده است

یک سایت نزدیک به حسام‌الدین آشنا نوشت که مذاکرات وین شکست نخورده است و تیم اقتصاد ناظر بر رفع تحریم‌ها یکشنبه در وین حاضر می‌شود.

سیاست مذاکرات وین شکست نخورده است

یک سایت نزدیک به حسام‌الدین آشنا نوشت: به جای گمانه زنی دربارۀ تبعات توقف یا شکست مذاکرات باید در انتظار دور تازه و با حضور نمایندگان نفت و بانک و بیمه بود.

پیش از این، مذاکرات وین به دلیل عدم موافقت امریکا با لغو تحریم ها، صرفنظر نکردن از مکانیسم ماشه و عدم تعهد برای خروج از توافق مانند دوران ترامپ، به بن بست رسیده بود و شکست مذاکرات عملا اعلام شد، اما با خبر منتشره اخیر؛ مبنی بر حضور نمایندگان نفت، بانک و بیمه ایرانی در وین، ظاهرا دور دیگری از مذاکرات قرار است برگزار شود.

عدم قبول پیشنهاد تعلیق‌های ۱۸۰ روزه توسط ایران بعلاوه رد مذاکرات موشکی و منطقه ای، باعث شد تا طرف امریکایی غافلگیر شده و به چند مانور سیاسی با استفاده از ظرفیت سازمان ملل دست بزند.

آنتونیو گوترش از امریکا درخواست کرد تا سریعتر تحریم‌های وضع شده در دوره ترامپ را بردارد که میز بین‌الملل تحریریه معتقد است، مواضع گوترش با درخواست پنهان امریکا برای یک عقب نشینی خفیف محترمانه و احیای مذاکرات انجام شده است.

حمایت قاطع چین از موضع ایران باعث شد تا طرف امریکایی دور جدیدی از تلاش‌ها را شروع کند که البته معلوم نیست به نتیجه برسد و اصولا مذاکره تیم حسن روحانی با مدیریت ظریف در ماه پایانی حضور در دولت باعث حیرت جهانیان از نوع منحصربفرد دیپلماسی در جمهوری اسلامی ایران شده است.

 

منبع: تحریریه
  • ناشناس ارسالی در

    امریکابدنبال وقت کشی است ومذاکره ای درکا رنیست بهترین گزینه خوداتکایی وتکیه برتول یدداخلی است وخروج ازاقتصادبرپایه نفت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها