|
کدخبر: 181448

مقام ارشد آمریکایی: اختلافات جدی با ایران داریم

یک مقام ارشد آمریکایی از باقی ماندن برخی مناقشات با تهران برسر احیای برجام و پایبندی ایران به این توافق در مذاکرات وین خبر داد.

یک مقام ارشد از وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از مناقشاتی با تهران خبر داد که همچنان برسر احیای توافق هسته‌ای باقی‌مانده است.

این مقام ارشد آمریکا در بخشی از سخنان خود مدعی شد: «اختلافات جدی با ایران برسر اقداماتی که این کشور برای پایبندی به برجام باید انجام دهد، وجود دارد. ما به کار خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهیم و دیپلماسی بهترین راه است.»

او در ادامه افزود: «جدول زمانی باز نیست و ما در تلاش هستیم که در اسرع وقت به توافق برگردیم. امیدواریم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به توافق برسد زیرا در غیر این صورت شرایط را پیچیده می‌کند. ما در مورد برنامه هسته‌ای ایران از نزدیک با اسرائیل همکاری می‌کنیم و به اختلافات خود احترام می‌گذاریم.»

این مقام در بخشی دیگر از سخنانش با بیان آنکه سیاست ایران در قبال مواجهه با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نباید سیاستِ رفتن تا لبه پرتگاه باشد، مدعی شد: «اگر ایران اجازه دسترسی بیشتر آژانس را برای درک فنی از تجهیراتش ندهد، مسائل پیچیده می‌شود و احیای برجام نیز سخت خواهد شد زیرا ما باید درباره اساسی‌ترین مسائل درباره توافق آگاه باشیم.»

او در ادامه افزود: «اگر آژانس از مسائل آگاه نباشد، یافتن راهی برای بازگشت ما به برجام سخت خواهد بود.»

این در حالیست که ساعاتی پیش منابع صهیونیستی از تلاش رژیم صهیونیستی برای تحت تاثیر قرار دادن رویکرد مقامات دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» در قبال احیای برجام خبر دادند.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: «بنت و لاپید با دولت بایدن درباره توافق هسته‌ای موافق نیستند؛ اما برخلاف نتانیاهو که تنها دست رد به آن زد و تعامل انجام نداد، این دو نفر در تلاش برای ملاقات‌های خصوصی با مقامات آمریکا و تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها هستند.»

به تازگی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، بر حمایت بی‌دریغ «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، از امنیت رژیم صهیونیستی و تعهد نسبت به تقویت مشارکت دفاعی بین دو طرف تاکید کرد. کوخاوی نیز در این دیدار طرح آمریکا برای پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را مورد انتقاد قرار داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر