|
کدخبر: 179156

در گفت‌وگو با حسن خسروی کاندیدای شورای شهر تهران:

بدون تخصص ها وارد کارزار نشوند!

حسن خسروی کاندیدای شورای شهر تهران معتقد است شمار بسیار زیادی از کاندیداها فاقد تخصص و تجربه کافی برای حضور در عرصه مدیریت شهری هستند.

سیاست بدون تخصص ها وارد کارزار نشوند!

جهت آشنایی مخاطبان و شهروندان حسن خسروی، اصالتا اهل دیار فقاهت و فرزانگان، شهر بروجرد است. وی دانش آموخته دکتری  تخصصی مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی است و به زبان‌های انگلیسی و عربی نیز آشنایی دارد. حدود ۲۵ سال است که در حوزه مدیریت و روابط عمومی و ارتباطات در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌کند. حدود ۱۰ جلد کتاب ترجمه و تالیف در کارنامه دارد، از جمله: کتاب مدیریت منابع انسانی، کتاب زندگی موفق، کتاب روابط عمومی و ارتباطات، حدود ۳۰ سال سابقه اجرایی و مدیریتی در شهرداری تهران و سازمان‌های مختلف از جمله نهاد نظارتی مجلس شورای اسلامی که در واقع بحث کنترل و نظارت  و حسابرسی  منابع و مصارف بودجه کشور بوده است .

علت اصلی ورود شما به عرصه انتخابات چه بود؟

همه شهروندان یک کشور در تعیین  سرنوشت و آینده و مسائل کشور خود باید حساس و مسئول باشند و هیچ کس نباید نسبت به حقوق شهروندی و اوضاع و احوال شهر خود  بی تفاوت باشد. بنده به عنوان یک شهروند مسئولیت پذیر، احساس وظیفه کردم که باید صادقانه و عالمانه برای عمران و آبادانی  هر چه بیشتر شهرم بر اساس تخصص و تجربه خویش در میدان  خدمت به مردم باشم .  

مهم ترین ضعف شورای شهر فعلی را در چه چیزی می‌بینید؟

شورای شهر به نظرم یک مرکز فرماندهی استراتژیک است. کار شورای شهر ، آینده پژوهی خردمندانه ، تصمیم سازی ، تهیه و تدوین طرح و برنامه مناسب و ریل گذاری برای تحقق رشد و توسعه پایدار شهری است . بنابراین شورای شهر ،  باید اجتماعی از استراتژیست‌های با روابط عمومی بالا  باشد که اعتقاد به کار تیمی – دانایی محوری  – تقدم منافع جمعی بر منافع فردی و حزبی – حرکت بر مدار علم و عقلانیت و.... را دارا باشند . به نظر میرسد که ضعف اصلی شورای شهر در فقدان موارد گفته شده باشد . یک شورای شهر موفق باید دو ویژگی مهم داشته باشد:

نخست این که هم افزایی ایجاد کند و ثانیا باید ارزش افزوده ایجاد کند. متاسفانه این دو اتفاق در شورای شهر فعلی نیفتاده است.

حسن_خسروی۲

به نظر شما مهم ترین ایراد و اشکال کسانی که نامزد انتخابات می‌شوند چیست؟

افراد زیادی  بدون سابقه و تخصص و تحصیلات مرتبط  وارد کارزار انتخابات می‌شوند و این آفت‌هایی دارد از جمله خرد شدن و شکننده شدن نتایج صندوق‌ها  . مثلا الان حدود ۲۵۰۰ نفر برای انتخابات دوره ششم شورای شهر تهران ثبت نام کرده اند. اما به جرات می‌توان گفت که بیش از ۲۰۰۰ نفر از این عزیزان که همه قابل احترام و شریف هم هستند، کوچکترین مطالعه و پژوهش و نقطه نظری تاکنون پیرامون شهر تهران – شورای شهر و شهرداری تهران و ابعاد و جوانب مربوط به آن را نداشته‌اند. بنابر این می‌توان با احترام به کاندیداهای عزیز فاقد تجربه و تخصص لازم و کافی از آنان بخواهیم که به نفع سایر کاندیداهای واجد شرایط کنار بکشند تا مردم با نگاه بازتری دست به انتخاب اصلح بزنند . چرا که لازمه شایسته سالاری ، شایسته گزینی است. و از این رو بنده شعار خود را بر اساس فرهنگ والای کشورمان ، اینگونه انتخاب کرده‌ام که : شورای دانا، شهر توانا!

 مردم چگونه میتوانند یک کاندیدای مناسب و کارآمد را بشناسند ؟

سازمان‌های مردم نهاد، مساجد، دانشگاه‌ها، مدارس، هیئت‌ها، معتمدین محلات، گروه‌های مختلف ورزشی، خیریه‌ها، اتحادیه‌ها، و انجمن‌ها و... هر کدام می‌توانند به نوعی کاندیدای اصلح را به مردم معرفی کنند . اکنون که در وضعیت کرونایی به سر می‌بریم، فضای مجازی فرصت بسیار مناسبی است که کاندیداها خود را بر اساس توانمندی‌ها و آنچه که واقعیت و حقیقت است به مردم معرفی کنند . البته نقش رسانه‌های گروهی،  مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف اطلاع‌رسانی نیز بسیار موثر است. در واقع مسئولیت اجتماعی خبرگزاری‌ها و مطبوعات ایجاب می‌کند که در معرفی بهترین‌ها به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند! 

شما فکر می‌کنید برای چه بخشی از شورای شهر می‌توانید مفید و راهگشا باشید؟

بنده با توجه به رشته تحصیلی و سالها تجربیات تخصصی در بحث برنامه و بودجه کشور و خدمت در نهاد نظارتی مجلس شورای اسلامی ، فکر میکنم که برای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مفید باشم . در عین حال ، به جهت سالها خدمت حرفه ای در حوزه روابط عمومی و ارتباطات  کشور و  شناخت خوبی که از رسانه ها و صدا و سیما و مطبوعات دارم ، می‌توانم به عنوان سخنگوی شورای شهرتهران نیز، ان‌شاالله انجام وظیفه کنم.

مجددا از فرصتی که در اختیار بنده قرار دادید صمیمانه سپاسگزاری می‌نمایم و به مردم شریف و گرانقدر تهران اطمینان می‌دهم که در صورت انتخاب شدن، تمام همت و تلاش و نیروی خود را صرف تحقق رشد و توسعه پایدار شهر تهران نمایم.

 

 

ارسال نظر