|
کدخبر: 178261

اصلاح طلبان گفتند رئیسی قطعا رئیس جمهور است!

هنوز متاسفانه، مناظرات یک بیننده قابل توجهی در کشور ندارد تقریبا جمعیتی که مناظرات را تماشا می کنند حدود ۴۰ درصد است.

سیاست اصلاح طلبان گفتند رئیسی قطعا رئیس جمهور است!

حمیدرضا ترقی از چهره های سیاسی اصولگرا بر این باور است که متاسفانه حدود ۴۰ درصد از مردم، مناظرات را تماشا کردند و بیشتر مردم مناظرات را تماشا نمی کنند به هر حال این یکی از مشکلات است که باید صداوسیما برنامه ریزی کند.

این چهره سیاسی اصولگرا عنوان می‌کند که رئیسی در موضع ناصحانه، پدرانه و تبیین دیدگاه‌های خودش در ارتباط با سوالات ادامه داد و وارد حاشیه‌سازی‌هایی که به طور مکرر، جریان اصلاحات در مناظره انجام می‌دادند نشد.

بخشی از صحبت های این فعال سیاسی را در گفتگو با خبرآنلاین می‌خوانیم:

-در مناظره دوم سوالات کیفی تر و مناسب تری با نیازهای جامعه و مطالبات مردم طرح شد. در واقع مثل گذشته، تعدادی از نامزدها، به پاسخ‌های کوتاه، محدود و کلی اکتفا کردند و تلاش کردند از فرصتی که در اختیارشان قرار داده شده برای انشاخوانی و همان بحث های حاشیه پردازی بیشتر استفاده کنند. در مجموع به نظر می رسد آقای قاضی زاده و آقای جلیلی هم در ارائه برنامه شان و هم تسلط بر پاسخ‌ها و ارائه پاسخ‌های مناسب توانمندی ‌شان را نشان دادند.

-بهترین موضوعی که در این مناظره به آن اشاره شد بحث جوانان و توجه به آنها بود که به صورت پررنگ به آن پرداخته شد. بحث‌های فرهنگی به سمت بحث های چالشی رفت و مشخص شد که جریان اصلاحات جز به موضوعاتی که مطابق با ذائقه سلبریتی ها و مخالفان نظام باشد هیچ برنامه ای برای مسائل فرهنگی کشور ندارد نه در آموزش عالی، مسائل فرهنگ معنوی.

-توجه به اقشار مختلف جامعه یک مطالبه عمومی است در گذشته نامزدها کمتر به ظرفیت های اقوام و اقشار گوناگون جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیری که طی این چند سال وضعیتشان در معرض ذره بین افکار عمومی جامعه قرار گرفته توجه کردند و یا متاسفانه توجهی نداشتند در حال حاضر با توجه به اینکه هر کدام از این قشرها و قومیت ها از یک پایگاه و موقعیتی در جامعه برخوردار هستند و انتظار دارند که دولت ها توجه ویژه ای به آنها برای حفظ همبستگی ملی داشته باشند طبیعتا اشاره به آنها به نظر می رسد هم بعد تبلیغاتی دارد و هم نشان می دهد که دولت یک دولت عام و فراگیر است و منحصر به یک قشر خاص نیست.

-هنوز متاسفانه، مناظرات یک بیننده قابل توجهی در کشور ندارد تقریبا جمعیتی که مناظرات را تماشا می کنند حدود ۴۰ درصد است اما بیشتر مردم مناظرات را تماشا نمی کنند به هر حال این یکی از مشکلات است که باید صداوسیما برنامه ریزی کند که ساعت پخش آن ساعتی باشد که همه بتوانند ببینند.

- مردم می گویند وقتی رئیسی قرار است رئیس جمهور شود دیگر چه نیازی به مشارکت است یا...این ادعا، ادعای اصلاح طلبان برای از خاصیت انداختن انتخابات است اولا نمی توان به هیچ وجه تضمین کرد که آقای رییسی واقعا برنده این انتخابات است و طرح این موضوع بیشتر برای کم کار کردن طرفداران آقای رییسی و غیرفعال کردن طرفداران ایشان است در حالی که از مجموعه تحلیل ها و برآیندها چنین چیزی را نمی توان استنباط کرد که قطعا آقای رییسی برنده است این موضعی که آقای مهرعلیزاده گرفتند مبنی بر اینکه، مه و خورشید و فلک در کارند تا یک نفر در نهایت رأی بیاورد، این هم ادعای نادرست و اتهام دروغی است که ایشان مطرح می کند و اصلا چنین چیزی وجود ندارد که ما چنین تلقی را داشته باشیم.

- صرف اینکه یک شخصیت برجستگی هایی نسبت به سایر کاندیداها دارد دلیلی بر این نمی شود که چنین سازوکاری در همه دستگاه ها به وجود آمده تا ایشان رییس جمهور شود و رأی بیاورد. این همه تبلیغات ضدانقلاب و مخالفت های دولتمردان و هجمه ها علیه آقای رییسی، بیشتر ناشی از این است که ایشان را به عنوان نامزدی که می تواند رقیب اصلی آنها تلقی شود نشان می دهد.

-بر این باورم که رفتار غیراخلاقی دو نامزد اصلاح طلب نشان داد که شورای نگهبان در مورد این دو هم اغماض کرده است وگرنه تعجب می کنم چگونه می توان اسم اینها را رجال دینی و مذهبی و سیاسی گذاشت که در بُعد دینی شان نیز التزام عملی به تقوا نداشته باشند که بخواهند این گونه به صورت رو در رو اهانت کنند و تهمت بزنند و از هیچ کس هم خجالت نکشند.

 

- دوز تقوا در این گونه موارد کم و زیاد دارد واقعا اگر کسی نتواند هم اخلاق و هم نزاکت و ادبیات درستی که در شأن ریاست جمهوری باشد را رعایت کند چگونه می تواند رییس جمهور باشد. دغدغه من این است اینهایی که کاندیدا شده اند آیا می دانند می خواهند شخصیت دوم بعد از رهبری در نظام جمهوری اسلامی شوند یا جایگاه را درک کردند که این جایگاه چقدر باید با جایگاه رهبری نظام فاصله داشته باشد.

- ما یک رهبری داریم که کل دنیا به ایشان غبطه می خورد تقوا،تهجد، ایمان، باور و محبوبیتش در میان مردم در چنین سطحی است اما شخصیت دوم بعد از رهبری تا این حد باید در زمینه ابعاد و سلوک مذهبی و اعتقادی و رفتاری با ایشان فاصله داشته باشد. این مسئله جای نگرانی دارد. کاندیداها نباید این جایگاه را فراموش کنند و فکر کنند این جایگاه کوچکی مثل جایگاه استاندار و فرماندار است که می خواهند آن را تصاحب کنند.

- آیا واقعا مردم این گونه فکر می کنند که هر کسی در هر مقام و مسئولیتی که در کشور دارد و هر کاری کرد نباید در قبال آنها پاسخگو باشد؟ اگر فردی آمد و این همه خسارت به کشور وارد کرد و میلیاردها دلار را هدر داد آیا نباید در برابر قانون برای ملت پاسخگو باشد؟

- در مورد همه روسای جمهور و دولت ها و مسئولان باید این گونه باشد که پاسخگوی عملکرد گذشته شان باشند نباید اینها رها شوند و گفته شود یک دوره مسئول بودند و هر کار اشتباهی انجام دادند مهم نیست و نباید مورد بازخواست قرار گیرند. چرا بازرسی کل کشور برای جابه جایی یک اعتبار، بارها یک مدیرکل را به دادگاه می برد که چرا آن اعتبار را به جای هزینه کردن در فلان قسمت، در جای دیگری هزینه کرده است آن هم پول را هدر نداده بلکه جابه جا هزینه کرده است.

ارسال نظر