|
کدخبر: 177797

رضایی: مشکلات مردم با شعبده بازی حل نمی شود

محسن رضایی در مناظره دوم انتخابات اظهار کرد: مشکلات شما مردم با شعار و شعبده بازی و حرف های مفت حل نمی شود. مشکلات با حرف درمانی به نتیجه نمی‌رسد.

سیاست

محسن رضایی در بخش نقد دومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: مساله عدالت و محرومیت زدایی نیاز به یک جراحی و اقدامات بزرگ دارد و طرحی که برای آن در پیش گرفتم "طرح کفایت زندگی" یا "ایران بدون فقیر" است. اول یارانه ۴۵۰ هزارتومنی، مساله دوم مسکن ارزان، ورود و پرداخت نقد خانه داری به بانوان خانه دار، کسب و کارهای خانگی و سهام صندوق نفت ملی ایران است. در زمان مصدق نفت ملی شد اما دولتی شد، ما می خواهیم به معنای واقعی نفت را ملی کنیم. یعنی بعد از این اقدامات امیدوارم حتی یک فقیر هم در ایران پیدا نشود.

رضایی با طرح این پرسش که می گویند منابع این پول ها از کجا می آید؟ اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳۷ میلیارد دلار از منابع دولتی به جامعه رفته است، اما به دلیل رانت کثیف و مافیایی در کشور اکثر این پول ها دست کسانی است که صاحب حق نبوده اند و ۴۰ درصد این مبلغ قابل باز تولید است. ۱۰ میلیارد دلار از این مبلغ را بدهیم به دولت که تورم را پایان دهد و بقیه را صرف این پنج مورد که گفتم کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: چرا درباره یارانه ۴۵۰ هزار تومانی سر و صدای یک عده بلند می شود؟ چرا برای رانت پول و سلاطین مفت خور منابع داریم که مثل جاروبرقی منابع را به سمت خودشان می کشند، اما برای فقرا منابع ندایم؟ دولت ما با تمام قوت و بدون نگرانی و ترس از کسی حق مردم را به خودشان می دهد.

وی درباره حقوق خانه داری زنان نیز گفت: در هر خانه دو نفر کار می کنند و شغل داخل خانه، خانه داری زنان است که از فرزندپروری و مشکلات همسایگی هست تا چشم و هم چشمی،  چرا نباید برای اینها منابعی تخصیص دهیم. بانوان آینده ساز کشور ما هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها