|
کدخبر: 176536

جلیلی: با افزایش صادرات باید درآمد ارزی را بیشتر کرد

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با افزایش صادرات کالا باید درآمد ارزی را بیشتر کرد تا با یک اتفاق بازار ارز بهم نریزد و با کمبود ارز مواجه نشویم.

سیاست جلیلی: با افزایش صادرات باید درآمد ارزی را بیشتر کرد

سعید جلیلی امشب در گفت و گوی خبری شبکه دو سیما با اشاره برنامه خود برای مدیریت بازار ارز ،اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت ارزآوری باید باشد. نگاه حداقلی جلوگیری از نوسان بازار ارز است که ما را به موفقیت نمی رساند.

وی ادامه داد: کشور را نباید فقط اداره کرد بلکه باید جهش داد. امروز کشور فرصت های بسیار ارزشمندی دارد که با مدیریت صحیح‌ کشور می تواند جهش پیدا کند. برای ارزآوری باید چنین نگاهی داشت. برنامه ما این است که همه دستگاه ها ارزآوری داشته باشند، نه اینکه مصرف کننده ارز باشند. به جز وزارت نفت باید همه وزارتخانه ها ارزآوری داشته باشند مثلا وزارت کشاورزی، صنعت و نیرو و غیره برای ارزآوری برنامه داشته باشند. باید وزارتخانه ها بستر تولید داخلی برای صادرات را فراهم کنند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: هنر و وظیفه رییس جمهور این است که دستگاه ها را هم افزا و هماهنگ کند. نباید هر وزارتخانه یک برنامه و رویکرد داشته باشد مثلا وزارت خارجه نباید بگوید من دنبال دیپلماسی هستم و به صادرات کالا کاری ندارم.

جلیلی در ادامه با اشاره به اینکه باید با نگاه جهشی کشور را اداره کرد، گفت: با افزایش صادرات کالا باید درآمد ارزی را بیشتر کرد تا با یک اتفاق بازار ارز بهم نریزد و با کمبود ارز مواجه نشویم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها