|
کدخبر: 176139

خطیب زاده:مذاکرات وین را ادامه می دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه گفت و گوهای وین را با وسواس ادامه می‌دهیم، گفت: در مذاکرات وین در هر سه کارگروه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است ولی موضوعات کلیدی باقی مانده است.

سیاست خطیب زاده:مذاکرات وین را ادامه می دهیم

«سعید خطیب‌زاده» صبح امروز در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه، ضمن تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، به تحولات سیاست خارجی در یک هفته اخیر اشاره کرد و گفت: آغاز دور پنجم گفت‌گوهای ایران و اعضای برجام را در این هفته داشتیم که در سطح کارشناسی پیگیری می‌شود. همچنین سفر محمدجواد ظریف به جمهوری آذربایجان و ارمنستان را داشتیم. ضمن اینکه نخستین دور گفت‌گوهای حقوق بشری ایران و نیوزلند  هم این هفته برگزار شد. 

وی با اشاره به ارسال محموله اهدایی ۳۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز به هند و بازگشت دانشجویان ایرانی از این کشور  اظهار داشت: علاوه بر این روز شنبه سفر وزیر دارایی عراق را به ایران داشتیم که با همتایان خود دیدار کردند. همچنین دیروز سفر معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان را داشتیم. امروز هم میزبان وزیر کشور تاجیکستان خواهیم بود. 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات اولیانوف درخصوص عدم تصمیم‌گیری برای آغاز دور ششم مذاکرات در وین تصریح کرد: من موضع ایران را در هفته‌های متوالی عرض کردم که با وسواس گفت‌وگوهای وین را ادامه می‌دهیم. هر دور قابلیت دور پایانی بودن را دارد و اساسا نباید تعجیل کنیم. پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم اما مباحث کلیدی باقی مانده است. 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها