|
کدخبر: 174671

خطیب زاده: درباره تمدید توافق ایران و آژانس تصمیم گیری می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه گفت و گوها درباره تمدید توافق ایران و آژانس در شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود،‌گفت: تصمیم درباره این موضوع نهایتا امروز -دوشنبه- اعلام خواهد شد.

سیاست خطیب زاده: درباره تمدید توافق ایران و آژانس تصمیم گیری می شود

«سعید خطیب‌زاده» پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه که به شکل مجازی برگزار شد، با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: روز دوشنبه هفته گذشته وزیر امور خارجه در نشست اضطراری وزرای امور خارجه سازمان همکاری کشورهای اسلامی مواضع ایران در خصوص تحولات سرزمین‌های اشغالی را مطرح و تاکید کرد که این جنایات باید به عنوان جنایت جنگی و اقدام علیه بشریت  شناسایی شود و سازمان‌های بین‌المللی اقدام مسئولانه داشته باشد.

وی با اشاره به سفرهای ظریف به ایتالیا و واتیکان گفت: وزیر امور خارجه در این سفر با پاپ و مسئولان واتیکان و مقامات عالی ایتالیا دیدار کرد. ظریف روز چهارشنبه هم به ایرلند رفت و با وزیر خارجه و رئیس‌جمهور ایرلند رایزنی کرد و صحبت‌های خوبی درباره بازگشایی سفارت ایرلند در تهران صحبت شد.

این دیپلمات ارشد با بیان اینکه چهارشنبه هفته گذشته هیات‌های مذاکراتی به تهران برگشتند و رایزنی‌ها در وین این هفته ادامه می‌یابد، تصریح کرد: نمایندگان ویژه ایران در امور یمن و افغانستان با همتایان خود نیز رایزنی کردند. ظریف با جوسپ بورل نیز صحبت کرده و روز شنبه نیز سرکنسولگری ایران در حلب به شکل برخط برگزار شد.

خطیب زاده ادامه داد: وزیر امور خارجه فردا هم به جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌رود.

وی درباره تمدید توافق ایران و آژانس خاطرنشان کرد: درباره تمدید توافق ایران و آژانس باید دو نکته گفته شود. گفت و گو درباره این موضوع در شورای عالی امنیت ملی انجام شده و در پروسه نهایی شدن است. با نهایی شدن، دبیرخانه یا سازمان انرژی اتمی خبر آن را اعلام می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه این توافق دسترسی فراپادامانی به آژانس را نمی‌دهد، ابراز داشت: یک تصمیم بین ایران و آژانس است که فیلم‌برداری‌ها در چارچوب پروتکل الحاقی انجام شود ولی دسترسی به بازرسان آژانس داده نشود. بعد از این هم دسترسی فراپادمانی به بازرسان داده نمی‌شود. تصمیم دراین باره نهایتا اعلام می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها