|
کدخبر: 172296

اردن خواستار توقف حملات به ملت فلسطین شد

اردن خواستار اقدام فوری جهان برای توقف حملات به ملت فلسطین شد.

سیاست اردن خواستار توقف حملات به ملت فلسطین شد

وزارت امور خارجه اردن تأکید کرد که اردن از همه امکانات خود برای حفاظت از مقدسات مسلمانان و مسیحیان در بیت‌المقدس استفاده می‌کند.

وزارت امور خارجه اردن با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر ضرورت تلاش برای توقف فوری تنش‌ها در سرزمین‌های فلسطینی تأکید کرد که اردن از همه امکانات خود برای حفاظت از مقدسات مسلمانان و مسیحیان در بیت‌المقدس استفاده می‌کند.

در این بیانیه که در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی توسط نماینده اردن قرائت شده آمده که اردن از همه امکانات خود برای حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی و هویت عربی اسلامی و مسیحی و وضعیت فعلی تاریخی و حقوقی در این منطقه دربرابر حملات اسرائیل استفاده می‌کند.

اردن همچنین خواستار اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای توقف حملات اسرائیل در مسجد الاقصی و توقف اقدامات نامشروع آواره کردن اهالی منطقه الشیخ جراح در بیت‌المقدس و توقف حملات به خاک اشغال‌شده فلسطین شده است.

در این بیانیه بر اهمیت قیمومیت تاریخی خاندان هاشمی بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی قدس و اینکه سازمان اوقاف اردن تنها طرف حقوق ناظر بر این اماکن است تأکید شده است.

همچنین خبرگزاری رسمی فلسطین از تماس تلفنی ملک عبدالله دوم شاه اردن با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی برای بررسی تحولات پرمخاطره در بیت‌المقدس و نوار غزه خبر داد.

طرفین در این تماس تلفنی بر اهمیت ادامه هماهنگی‌ها و تماس‌ها جهت توقف حملات اسرائیل به ملت مظلوم فلسطین تأکید کردند.

در تازه ترین تحولات مربوط به تنش‌ها در اراضی فلسطینی کتائب عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از شهادت «باسم عیسی»، فرمانده تیپ غزه در کتائب و شماری از دیگر رزمندگان در حمله اسرائیل خبر داد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر