|
کدخبر: 172288

واکنش اتحادیه اروپا، چین و روسیه، به درگیری ها در غزه

سخنگوی کاخ کرملین و همچنین چین، فلسطین و اسرائیل را به خویشتن‌داری فراخواندند.

بین‌الملل واکنش اتحادیه اروپا، چین و روسیه، به درگیری ها در غزه

به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روسیه، فلسطین و اسرائیل را به خویشتن‌داری فراخواند.

وی در بین خبرنگاران در مسکو ضمن اشاره به حملات اخیر اسرائیل به قدس شرقی و غزه گفت که طرفین درگیری باید تلاش کنند تا بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد راه حلی پیدا کنند.

پسکوف از افزایش تلفات غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

همچنین چای جون، فرستاده چین در امور خاورمیانه نسبت به افزایش تنش و درگیری بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها ابراز نگرانی کرد و همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری فراخواند.

او در نشست با نماینده اصلی کشورهای عربی در چین گفت، پکن به اعمال فشارها بر شورای امنیت جهت اتخاذ تدابیری درباره وضعیت قدس ادامه خواهد داد.

اتحادیه اروپا نیز تمام طرف‌ها را به خویشتن‌داری و اعطای اولویت به غیرنظامیان فراخواند.

جوزپ بورل، مسؤول سیاست‌ خارجه اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی نسبت به کشته شدن غیرنظامیان از جمله کودکان گفت: باید تمام تلاش‌ها روی ممانعت از کشتار غیرنظامیان متمرکز شوند.

افغانستان حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم کرد

وزارت امور خارجه افغانستان حملات نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی و غزه را قویا محکوم کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای حملات نیروهای اسرائیلی به فلسطینیان در مسجدالاقصی و نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حمله به نمازگزاران و غیرنظامیان را تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه و جهان می‌دانیم و برای پایان تنش‌ها از راه صلح‌آمیز تاکید می‌کنیم.

گفتنی است وزارت بهداشت فلسطین در غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه حملات اسرائیل از روز دوشنبه تا کنون، ۵۶ فلسطینی از جمله ۱۴ کودک و ۳ زن به شهادت رسیده‌ و ۳۳۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر