|
کدخبر: 167878

آمریکا برای رفع تحریم ها شرط گذاشت

یک مقام امریکایی در در گفت‌وگو با سران جامعه یهودیان امریکا تاکید کرد، تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد، هیچ تحریمی برداشته نمی‌شود.

سیاست آمریکا برای رفع تحریم ها شرط گذاشت

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، برت مک گورک، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه و شمال افریقا در شورای امنیت ملی امریکا روز جمعه با سران جامعه یهودیان این کشور گفت‌وگو کرده و به آنها اطمینان داد، واشنگتن تا زمانی که توافقی میان ایران و قدرت‌های جهانی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ حاصل نشود، هیچ یک از تحریم‌های ایران را لغو نمی‌کند.

وی در این باره گفت: تا زمانی‌که به جایی نرسیم و تعهدات محکمی نداشته باشیم، واضح است تا زمانی‌که برنامه هسته‌ای ایران محدود نشود، جنبه‌های مشکل ساز (برنامه هسته‌ای ایران) معکوس نشود و به توافق بازنگردد، ما هیچ‌ گونه فشاری را برنخواهیم داشت.

مک گورک که پیشتر نماینده ویژه امریکا در ائتلاف به اصطلاح مقابله با داعش بود، در بخش دیگری از گفت‌وگوهایش با یهودیان امریکا تصریح کرد: هنوز راه زیادی برای طی کردن وجود دارد و این روندی پیچیده خواهد بود. اما دولت تنها برای اینکه این روند پیش برود، امتیازی نمی‌دهد. ما باید شاهد یک تعهد بنیادین از سوی ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش باشیم و سپس ما می‌توانیم به طور کامل (بر برنامه هسته‌ای ایران) بازرسی و نظارت داشته باشیم.

وی در حالی این موضع زیاده خواهانه واشنگتن را تکرار کرده است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند که امریکا به عنوان کشوری که از برجام خارج شده و تعهداتش را زیر پا گذاشته است باید نخستین گام را برای بازگشت به این توافق بردارد و تمام تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را به صورت یکجا لغو کند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر