|
کدخبر: 165488

نشست ایران و ۱+۴ به تعویق افتاد + جزئیات

سید عباس عراقچی با اشاره به برنامه قبلی نشست ایران و ۱+۴ که قرار بود روز چهارشنبه در وین برگزار شود، گفت که به دلیل ابتلای یکی از اعضا به کرونا جلسه پنجشنبه برگزار خواهد شد.

سیاست نشست ایران و ۱+۴ به تعویق افتاد + جزئیات

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه‌شنبه) به منظور شرکت در نشست ایران و گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در رأس هیأتی وارد وین شد، اعلام کرد که براساس برنامه قبلی قرار بود جلسه مذاکره با ۱+۴ فردا (چهارشنبه) ۲۵ فروردین برگزار شود، ولی به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت سیاسی اتحادیه اروپا به کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های مراقبتی، جلسه مزبور روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه در وین برگزار می شود.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند

معاون وزیر خارجه روز شنبه ۲۱ فروردین ماه در گفت‌وگویی در تهران اظهار داشت: خطی که در مذاکرات وین دنبال کردیم و ان‌شاءالله در این هفته ادامه آن را دنبال خواهیم کرد، دقیقا بر اساس مواضع قطعی است که نظام تعیین کرده و اعلام شده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره خطی که در وین دنبال شده و خواهد شد، افزود: ما خواهان رفع کامل تحریم‌ ها هستیم که همه تحریم‌های برجام را در برمی‌گیرد به اضافه همه تحریم‌هایی که در دوره ترامپ گذاشته شده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها