|
کدخبر: 164332

آمریکا دوباره چین را تحریم کرد

یک کارشناس در وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، آمریکا تحریم‌هایی را علیه کمپانی‌های فناورمحور چین وضع می‌کند اما این تحریم‌ها باعث اختلال در گام‌های توسعه فناوری در کشور نمی‌شود.

سیاست آمریکا دوباره چین را تحریم کرد

 به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، این تحریم‌های جدید در حالی وضع شده که اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که هفت کمپانی فناور محور دیگر چین را به ظن فعالیت‌هایی که بر خلاف امنیتی ملی یا منافع سیاست خارجی آمریکاست، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

این هفت کمپانی شامل "فناوری اطلاعات Tianjin Phytium، مرکز طراحی مدار شانگهای، "سانوی میکروالکترونیکز"، مرکز ملی ابر رایانه در جینان، مرکز ابر رایانه ملی در شنژن، مرکز ابر رایانه در ووشی و مرکز ابر رایانه ملی در شنگژو هستند.

در بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا آمده که این کمپانی‌ها در حال ساخت ابررایانه‌هایی برای استفاده در ارتش به منظور تلاش‌های مدرن کردن یا توسعه تسلیحات کشتار جمعی هستند. کارشناسان می‌گویند این مساله روشن می‌کند که ایدئولوژی آمریکا درباره چین تغییر نکرده است.

یکی از کارشناسان در آکادمی همکاری اقتصادی و تجاری بین المللی وزارت بازرگانی چین گفت، این تحریم‌های جدید با تحریم‌های قبلی آمریکا علیه چین هیچ تفاوتی ندارند. آمریکا محدودیت‌های زیادی را علیه فناوری چینی وضع کرده که احتمالا در ارتش کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و این تحریم‌ها، با هدف تشدید آنها و نه وضع تحریم‌های جدید است.

با وجود فشارهای آمریکا کمپانی‌های فناروی اطلاعاتی چین در سایه همین تحریم‌ها به دستاوردهایی دست یافته‌اند. این کارشناس همچنین گفت: این تحریم‌ها همانند نیش پشه است برای ما. آنها ما را چندین سال است که آزار می‌دهند اما اینها چیزی جز نیش پشه برای ما نیست.

منبع: ايسنا

ارسال نظر