|
کدخبر: 155552

شک مجلس به تفاهم دولت با آژانس

مجلس شورای اسلامی در واکنش به تفاهم دیشب دولت با آژانس بین‌المللی انرژی، آن را مشکوک و برخی نمایندگان نیز آن را دور زدن قانون قلمداد کردند. بر همین اساس نیز، در ابتدای صبح با کنار گذاشتن بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، مجلس وارد فاز غیرعلنی شد و اکنون پس از دو ساعت، بررسی بیانیه مشترک ایران و آژانس در دستور کار مجلس در دستور کار مجلس قرار گرفت.

سیاست شک مجلس به تفاهم دولت با آژانس

امروز صبح مجلس شورای اسلامی درباره تفاهمات سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صورت غیرعلنی تشکیل جلسه داد.

مجلس شورای اسلامی برای بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ و همچنین تفاهمات مشترکی که شب گذشته بین سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد، به صورت غیرعلنی تشکیل جلسه داد.

پس از آن، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه مقرر شد بیانیه مشترک بین سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را بررسی کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از بررسی بیانیه مشترک معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه امروز خبر داد.

به گفته عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیگر دستور امروز صحن علنی نمایندگان مردم در مجلس است.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس که شب گذشته وارد تهران شده بود، تفاهمات مشترکی بین سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شد و مجلس بر اساس آن از ساعت ۸ صبح امروز به صورت غیرعلنی تشکیل جلسه داد.

بر اساس بیانیه که شب گذشته صادر شد ایران و آژانس تفاهم کردند، اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌های برجامی به‌طور کامل متوقف شود و صرفاً تعهدات پادمانی ایران اجرا می‌شود. بر این اساس، طبق قانون مجلس هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد و هیچ‌گونه بازرسی فراپادمانی نیز انجام نمی‌شود.

منبع: بورسان

ارسال نظر