|
کدخبر: 144227

ترامپ بالاخره لایه مهم بوجه را امضا کرد

رئیس‌جمهوری امریکا سرانجام بسته بودجه و کمکهای مرتبط با همه گیری کروناویروس به ارزش ۲.۳ تریلیون دلار را با امضایش تبدیل به قانون کرد و به این ترتیب مزایای بیکاری را برای میلیونها امریکایی برقرار کرده و جلوی تعطیل شدن دولت فدرال را در بحران ایجاد شده توسط خودش گرفت.

سیاست ترامپ بالاخره لایه مهم بوجه را امضا کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا که قرار است ۲۰ ژانویه ریاست جمهوری را بعد از شکست خوردن در انتخابات نوامبر به جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب، ترک کند، از تهدید اولیه‌اش برای بلوکه کردن این لایحه که چند روز پیش توسط کنگره تصویب شد بعد از فشارهای شدید قانونگذاران هر دو حزب به وی، عقب نشینی کرد.

این رئیس‌جمهوری جمهوریخواه روز یکشنبه با وجود قریب الوقوع بودن بحران دولت به بازی گلف پرداخته و خارج از انظار عمومی به سر برد. او خواسته بود که کنگره این لایحه را تغییر داده و مبلغ چکهای کمکی برای امریکایی‌های به مشکل خورده را از ۶۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار افزایش دهد و همچنین یک سری هزینه‌های دیگر را کاهش دهد.

مشخص نشد که چطور ترامپ که از پذیرفتن شکستش در انتخابات به بایدن سرباز زده نظرش درباره بسته کمکهای مالی مرتبط با کرونا تغییر کرد. مقاومت نشان دادن او تهدید بروز آشوب بیشتر در آخرین روزهای ریاست جمهوری او را در پی داشت.

ترامپ بعد از امضا کردن این لایحه پشت درهای بسته در محل باشگاهش کنار ساحل دریا، تلاش کرد برای این کوتاه آمدنش وجهه خوبی ارائه دهد و گفت که این لایحه را "با پیامی قدرتمند که به کنگره لزوم حذف موارد پراتلاف را تصریح می‌دارد" امضا کرده است.

در حالی که کمتر از یک ماه از ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی مانده انتظار می‌رود که او پیشرفت چندانی با قانونگذاران برای ایجاد تغییرات کسب نکند.

مقامهای کاخ سفید درباره افکار ترامپ دهانشان را بسته‌اند اما یک منبع آگاه به وضعیت گفت برخی مشاوران از او خواسته‌اند از این رفتارش کوتاه بیاید زیرا در این سرپیچی نفعی نمی‌بینند.

دموکراتها مدتها از پرداخت مبلغ ۲۰۰۰ دلار حمایت کرده بودند اما بسیاری از جمهوریخواهان با آن مخالفت کردند و بعید است که رقم مبلغ پرداختی درحالی که ترامپ رئیس‌جمهوری است، مورد بازبینی قرار بگیرد.

مزایای بیکاری که به حدود ۱۴ میلیون نفر از مردم امریکا از طریق برنامه‌های مرتبط با همه گیری پرداخت می‌شد روز شنبه از حرکت ایستاد اما حالا که ترامپ این لایحه را امضا کرده از سر گرفته خواهد شد.

این بسته شامل ۱.۴ تریلیون دلار بودجه برای تامین سازمان‌های دولت بود. اگر ترامپ آن را امضا نمی‌کرد بخشی از تعطیلی دولت از سه شنبه شروع می‌شد که در آمدهای میلیونها کارمند دولت را به خطر می‌انداخت.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای امریکا که یک جمهوریخواه است، گفت: من از رئیس‌جمهوری از بابت امضای این کمکها برای تبدیل کردنش به قانون تشکر می‌کنم.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا هم از این امضای ترامپ استقبال و آن را یک "پیش پرداخت برای آنچه که لازم است" خوانده و گفت: "حالا رئیس‌جمهوری باید فورا از جمهوریخواهان کنگره بخواهد به مانع تراشی پایان داده و به او و دموکراتها برای حمایت از یک قانون جداگانه برای افزایش مبلغ چکهای پرداختی به ۲۰۰۰ دلار بپیوندند".

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها