|
کدخبر: 144051

جزییات طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور

عضو کمیسیون امورداخلی کشورو شوراهای مجلس گفت: در صورت تصویب و اجرای طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی، مدیران دو تابعیتی به مدت ۲ سال ممنوع الخروج می‌شوند.

سیاست جزییات طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور

جلال رشیدی کوچی در تشریح جزییات طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی گفت: بر اساس این طرح مسئولان ارشد نظام تا سه سال پس از پایان خدمت، اجازه خروج از کشور را ندارند مگر این که دارای مجوز از نهادهای قضایی و امنیتی مانند وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه باشند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: این طرح شامل افرادی است که اسامی آنها ذیل اصل ۱۴۲ قانون اساسی درباره ثبت اموال مسئولان آماده است.

وی افزود: هدف این طرح پنج ماده‌ای حفظ بیت المال و صیانت از نظام اسلامی است به همین منظور منتظر هستیم این طرح در صحن مطرح شود.

رشیدی کوچی بیان کرد: در صورت تصویب این طرح ابتدا در مورد مدیران دو تابعیتی اجرا می‌شود و سپس شامل سایر مقامات نظام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی، شامل وزرا، نمایندگان، معاونان وزرا می‌شود و امیدواریم پس از بررسی این طرح در صحن، با رای بالا به منظور رفع خلاءهای موجود تصویب شود.

«طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی» در نشست علنی روز (چهارشنبه ۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها