|
کدخبر: 131114

وعده مجازات عاملان سانحه شلیک به هواپیمای اوکراینی

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه ضمن اعلام‌آمادگی ایران برای تسریع مذاکرات سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: درباره مجازات خاطیان این پرونده ابهامی وجود ندارد و جدی هستیم.

«محسن بهاروند» با اشاره به دور اخیر مذاکرات با هیات اوکراینی اظهارکرد: ما سعی می‌کنیم در هر اقدامی که در مورد سانحه هواپیمای اوکراین انجام می‌دهیم و بعد از هر دور از مذاکرات با طرف‌های خارجی گزارشی به افکار عمومی بدهیم تا هم شفافیت در مذاکرات حفظ شود و هم افکار عمومی در جریان اقداماتی که انجام می‌شود، قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در این دوره از مذاکرات ما از کلیات فاصله گرفتیم و وارد مسائل جزئی‌تر شدیم، گفت: در این مرحله مذاکرات را به سه کمیته تخصصی فنی و حقوقی، مسائل کیفری و کمیته نظامی تقسیم کردیم. در این راستا ما احساس کردیم نیاز است متخصصین نظامی ما و طرف اوکراینی در مورد اینکه این سامانه دفاعی چطور دچار اشتباه شده، می‌توانند با همدیگر صحبت کنند و ابعاد این موضوع را روشن‌تر کنند.

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به مقصران این سانحه هم گفت: همه نهادها در کشور پیگیر بحث کیفری و مجازات مقصرین یا کسانی هستند که در این سانحه قصور و کوتاهی کردند. در واقع درخواست اجرای عدالت در چارچوب قوانین و بر اساس دادرسی عادلانه یک درخواست عمومی است و این طور نیست که فقط مختص خانواده‌ها باشد. ما از این جهت با خانواده‌های محترم همزبان و همراه هستیم.

وی با بیان اینکه هر کاری که انجام می‌دهیم باید بر اساس قانون باشد، گفت: همه ما از جمله خانواده‌های جانباختگان و بقیه خواستار اجرای عدالت هستیم. خوشبختانه تیم دادستانی رسیدگی به این پرونده بسیار دقیق در حال رسیدگی است.

 به گفته بهاروند طبق قانون این افراد چون در حوزه نظامی قرار می‌گیرند، سازمان قضایی نیروهای مسلح مسئول این کار هست و این سازمان با طرف اوکراینی جلساتی داشتند. نه تنها در وزارت امور خارجه، بلکه تیم دادستانی اوکراین به دادستانی نظامی ما رفتند در آنجا باهم جلساتی داشتند و مدارکی که لازم بود در اختیارشان گذاشته شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها