|
کدخبر: 121892

تقدیر رئیس‌ جمهوری از معلمان کشور

رئیس‌جمهوری با تاکید بر این که کشور به مسئله آینده جوانان توجه دارد، گفت: از خانواده‌ها می‌خواهم در برابر شبهه‌افکنی‌ها تسلیم نشوند و کاملا هوشیار باشند و بدانند هم وزارت بهداشت و درمان و هم وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی همه توان خود را به کار گرفته‌اند.

سیاست تقدیر رئیس‌ جمهوری از معلمان کشور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: از همه معلمین سراسر کشور و اساتید، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی به دلیل این که موفق شدند درب مدارس و درب دانشگاه‌ها را به روی دانش آموزان و دانشجویان باز بگذارند تشکر می‌کنم. برای ما خیلی مهم بود که در شرایط کرونا بتوانیم همه ابزار و امکانات لازم را در اختیار بگیریم، پروتکل‌ها مورد مراعات قرار بگیرد و نوجوانان و جوانان از فرصت یادگیری و علم و دانش استفاده کنند.

رئیس‌جمهوری گفت: همه تلاش ما این است که همزمان با مقابله با کرونا بتوانیم بقیه کارهای لازمی که برای زندگی و آینده مردم مورد نیاز است آنها را هم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: جمعیت قابل ملاحظه‌ای به تحصیل علم می‌پردازند. بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز داریم از طرف دیگر دانشگاه‌ها، فرصت‌های تحصیلی تکمیلی و حوزه علمیه در کنار هم یک جمعیت بیست میلیونی را تشکیل می‌دهند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: آنهایی که می‌گویند درس، علم و دانش مهم نیست بحث زندگی بیست میلیون نفری است که خودشان را آماده کردند یاد بگیرند، بیاموزند و صاحب مهارت شوند و بتوانند آینده خود را بسازند. یعنی بگوییم این جوانان نسبت به آینده خود هیچ اطمینانی نداشته باشند، هراس داشته باشند، درس نخوانند و بیکار در خانه و خیابان باشند. آثار سویی که در روحیه جوانان ایجاد می‌کند بسیار خطرناک است بنابراین خیلی مهم است که درب دانشگاه و مدرسه را باز بگذاریم اما در عین حال منحصر هم نکنیم که صرفا از طریق حضور باشد، اگر فردی مشکلی دارد بتوانیم از طریق فضای مجازی و صدا و سیما آموزش‌های لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی گفت: من از خانواده‌ها می‌خواهم در برابر شبهه‌افکنی‌ها تسلیم نشوند و کاملا هوشیار باشند و بدانند هم وزارت بهداشت و درمان و هم وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی همه توان خود را به کار گرفته‌اند تا جوانان و نوجوانان ما بتوانند در یک محیط سالمی درس خود را ادامه دهند.

روحانی یادآور شد: آموزش یک بعد مهم است اما یک بعد مهم دیگر که گاهی از خود آموزش هم مهم‌تر است بعد پرورشی است یعنی دانش آموز باید سر کلاس بیاید و با استاد مواجه شود. شاید بسیاری از علم‌ها و دانش‌ها را از طریق دیگر آموخت اما درس استاد چیز دیگری است. پای درس استاد نشستن و زانو زدن در برابر استاد مفهم دیگری دارد و فضای دیگری ایجاد می‌کند بنابراین باید هم به آموزش و هم به پرورش و هم به جسم و هم به جان توجه کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید یادآورشد: امروز آموزش ما یک آموزش ترکیبی است و حضور دانش آموزان در بسیاری از مدارس به صورت شیفتی است اما در عین حال این راه برای جوانان باز شد. کاری که آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در هفته گذشته انجام دادند فضایی را به روی جوانان باز کردند و روحیه و نشاطی را ایجاد کردند.

وی با تاکید بر این که کشور به مسئله آینده جوانان توجه دارد گفت: بعضی‌ها ناراحت و عصبانی هستند. به خصوص کانال‌های ضدایرانی خارج‌ نشین از این که در داستان کرونا همه چیز به روال درست پیش می‌رود و مدیریت می‌شود.

روحانی افزود: اخیرا وزارت اطلاعات گزارشاتی از برخی موسسات ‌امریکایی داد که آنها چقدر از این موضوع عصبانی هستند که ایران در حال تحریم با این فشارها چگونه هم مغازه‌اش باز است و مردم رفت و آمد می‌کنند و هم مجالس عزاداری و هم مساجدش به پا است، بیمارستان‌ها به مردم می‌رسند و مردم پشت درب بیمارستان نماندند، با کمبود دارو مواجه نیستند.

وی افزود: در آن گزارشات نوشته که ما این همه فشار درست کردیم که در این کرونا مردم به خاطر فشار دارو و پزشک و بیمارستان و تخت و‌ای سی یو به تنگ بیایند و به خیابان بریزند اما الان شده موجب تشکر از دولت ایران شده و کشورهای منطقه همه نگاهشان به ایران است و همه می‌بینند که ایران به بهترین وجه مقابله با کرونای خود را انجام داده است.این نشان می‌دهد که دشمنان از آنهایی که دنبال علم و دانش هستند و خانواده‌هایی که آینده فرزندان خود را می‌خواهند ما ناراحت هستند.

رئیس‌جمهوری گفت: بنابر گزارشاتی که به‌دست من رسیده است آنها(دشمنان) چقدر عصبانی هستند که ایران در حال تحریم و فشار چگونه عمل کرده است که هم مغازها باز است و هم مردم کمک می‌کنند و هم مجالس عزاداری و مساجد بر پا است و بیمارستان‌ها به مردم رسیدگی می‌کنند و مردم پشت در بیمارستان‌ها معطل نشده‌اند و کمبود دارو نبوده است، آنها این همه فشار ایجاد کرده‌اند که مردم در ایام کرونا به خاطر این مسائل به تنگ آمده و به خیابان بریزند و حالا این قشارها به تشکر برای دولت ایران تبدیل شده است.

وی افزود: نگاه همه کشورهای منطقه به ایران است و می‌بینند که ایران به بهترین وجه با کرونا مقابله کرده است، این نشان می‌دهد که دشمنان از این وضعیت ناراحت هستند. آنهایی که دنبال علم و آینده خود هستند و خانواده‌هایی که آینده فرزاندانشان را می‌خواهند؛ ما که نمی‌دانیم که کرونا چه زمانی ادامه دارد و اینکه چه زمانی تمام می‌شود مشخص نیست؛ باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.

روحانی تاکید کرد: پایش و نظارت باید به خوبی انجام گیرد، من از بهداشت و درمان تشکر می‌کنم که به مدارس رسیدگی می‌کنند؛ در گزارش امروز آمده است که در شهر بم در استان کرمان بسیار خوب عمل شده بود، در یک شهر دیگر در خوزستان خوب عمل نشده بود در حالی که همه باید توجه داشته باشیم و تمام اصول بهداشتی را مراعات کنیم.

رئیس‌جمهوری با اشاره به آمارهای جهانی کرونا ادامه داد: یک خطر بزرگ امروز متوجه نسل جوان است و ما فکر می‌کنیم که کرونا و مسائلی که پیش آمده برای بیماران زمینه‌ای و سالمندان هراس ایجاد کرده است، در حالی که بنابر آمار جهانی ۱۷ درصد جوانان گروه سنی ۲۴ تا ۳۰ سال دچار اضطراب و افسردگی هستند به ویژه چشم‌انداز آینده برای آنان روشن نیست که شغل و آینده آنان چه خواهد شد.

وی با بیان اینکه آینده جوانان و برنامه‌ریزی برای آینده بسیار مهم است، گفت: همه باید دست به‌دست هم دهیم و خانواده‌ها نیز منافع خود و فرزندانشان را در نظر بگیرند و به بوق‌هایی که در کشورهای مختلف به راه انداخته شده است توجه نکنند؛ آنها (دشمنان)خیلی عصبانی هستند که چگونه با تحریم و فشار آنان مردم ایران همبستگی خود را حفظ کرده و دست به‌دست هم داده و پروتکل‌ها را مراعات می‌کنند و رعایت اصول بهداشتی خاری در چشم دشمنان ما است.

روحانی با بیان اینکه مسیر و روند مقابله با کرونا به خوبی پیش می‌رود، ادامه داد: ماجرای کرونا با همه مشکلات دیگر متفاوت است و اگر در کشور ممکن است سیل و زلزله یا یک بیماری مانند آنفلوآنزا داشته باشیم، زمان اینها محدود است و بالاخره تمام می‌شود، آنفلوآنزا نیز هر ساله شایع می‌شود و دو تا سه ماه در زمستان محدود می‌شود و مردم از آن عبور می‌کنند، اما کرونا زمان مشخصی ندارد و معلوم نیست که چند ماه دیگر ادامه دارد و ما تا چه زمانی باید با آن مقابله کنیم و مخصوص به یک منطقه نیز نیست و سراسر کشور، منطقه و جهان را درگیر کرده است و هیچ جایی در دنیا نداریم که از کرونا متحمل خسارت نشده باشد.

رئیس‌جمهوری افزود: کرونا یک حادثه بی‌نظیر در قرن است، سال دیگر ما به پایان ۱۴۰۰ می‌رسیم و در طول این قرن چنین حادثه‌ای را نداشتیم و در دنیا هم به این صورت نبوده است.

 

 

منبع: ایرنا
  • محمد ارسالی در

    آقای رئیس جمهور کاش به جای تشکر خشک وخال ی به معلمینتان که گوشی هوشمند برای فعالی بت در شبکه شاد را ندارند و مثل حقیر فقیر هستند گوشی موبایل هوشمند اقساطی حتی اسق اطی میدادید

ارسال نظر