|
کدخبر: 118916

تهدید و ادعای جدید آمریکا علیه ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد واشنگتن با اجرای مکانیسم ماشه هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح را نخواهد داد و هرکس در برابر آن بایستد تحریم خواهد شد.

سیاست تهدید و ادعای جدید آمریکا علیه ایران

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل در تکرار ادعاهای بی‌اساس واشنگتن درباره ایران با اعلام اینکه این کشور هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح را نخواهد داد، مدعی شد: مکانیسم ماشه را بر اساس منافع آمریکا و ملت‌های منطقه اجرا خواهیم کرد و شورای امنیت باید به مسئولیت خود برای اجرای روند‌های قانونی عمل کند.

کلی کرافت مدعی شد قطعنامه ۲۲۳۱ به واشنگتن اجازه می‌دهد تا سازوکار بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موسوم به مکانیسم ماشه را اجرایی کند و هر کسی که در برابر مکانیسم ماشه بایستد تحریم خواهد شد.

نماینده آمریکا بدون اشاره به نقش این کشور در ایجاد داعش و حمایت همه‌جانبه از تروریست‌ها با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود درباره ایران مدعی شد: ایران از سلاح برای تروریسم استفاده می‌کند، تهران باید تامین سلاح برای گروه‌های مسلح را متوقف کند و بدترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد دستیابی ایران به سلاح است.

نماینده آمریکا همچنین با اشاره به علنی‌کردن توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی با تاریخی توصیف کردن این توافق گفت: ما باید از ملت‌های منطقه و اسرائیل حمایت کنیم.

این در حالی است که ساعاتی پیش «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، طی پیامی در حساب توییتر خود، ضمن تکرار ادعای فعال‌شدن مکانیسم ماشه از سوی واشنگتن، مدعی شد که تحریم‌های ضدایرانی از ۲۰ سپتامبر مجددا فعال خواهند شد.

آمریکا که پیش از این نتوانست اجماعی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت ایجاد کند، از فعال‌کردن مکانیسم ماشه خبر داد. روسیه، چین و اتحادیه اروپا اقدام اخیر آمریکا را غیرقانونی خوانده و تاکید کردند که واشنگتن عضوی از توافق هسته‌ای ایران نیست و به همین دلیل نمی‌تواند از بند پیش‌بینی شده در توافق استفاده کند.

طی چند روز گذشته و در اتفاقی کم نظیر؛ شورای امنیت شاهد اجماع اعضا بر سر رد بازگشت تحریم‌های ایران بود و رئیس دوره‌ای شورای امنیت نیز صریحا گفته است این شورا قدمی در راستای خواست آمریکا بر نمی‌دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر