|
کدخبر: 284414

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تحویل بودجه ۱۴۰۲ به مجلس / زمان بررسی کلیات لایحه اعلام شد

رئیس‌جمهور پیش لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را تقدیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی از ریاست جمهور دعوت کرد در جلسه علنی روز یکشنبه ۲ بهمن ماه برای دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ حضور یابد.

سیاست داخلی تحویل بودجه ۱۴۰۲ به مجلس / زمان بررسی کلیات لایحه اعلام شد

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۱دی‌ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه و با حضور  بیش از دو سوم از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح بند(ب) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر

گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق وتفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها.

رئیسی وارد صحن علنی مجلس شد

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان برای تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ دقایقی قبل وارد صحن علنی مجلس شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خداوند را شاکرم که یک بار دیگر توفیق داد در جمع نمایندگان مردم حضور پیدا کنم و از رئیس مجلس، اعضای هیات رئیسه و تمامی نمایندگان برای همه زحماتی که متحمل شده اند تقدیر می کنم، با همکاری شما دولت توانست در سال مالی ۱۴۰۱ گام هایی را بردارد و اقداماتی انجام دهد. آنچه که از موفقیت وجود دارد مربوط به افرادی است که با دغدغه مندی، دلسوزی و تلاش، فکر و اندیشه و همه همت آن ها برای این است که کارها را پیش ببرند.

رئیسی با بیان اینکه باید از همه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی خدمت می کنند تقدیر و تشکر کرد و گفت: عنوان جلسه برای تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ است و بنا است لایحه بودجه تقدیم مجلس شود اما استحضار دارید بخش اول لایحه بودجه که مربوط به شرکت ها است ابتدای آبان ماه تقدیم مجلس شد.

وی ادامه داد: قانونگذار برای بررسی مسائل مربوط به شرکت ها وقت بیشتری را در نظر گرفته و باید یک ماه قبل از لایحه بخش مربوط به شرکت ها تقدیم مجلس شود که در زمان مقرر بخش شرکت ها تقدیم مجلس شد.

رئیسی عنوان کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس شد، یک بخش مربوط به جداول و بخش دیگر مربوط به تبصره و احکام است در خصوص جداول در مجلس و در جریان اصلاح آئین نامه داخلی بحثی مطرح بود که تدوین و تصویب بودجه به صورت دو مرحله ای انجام شود اما بین شورای نگهبان و مجلس در رفت و آمد بود و نهایتا نظر مجلس تصویب شد.

رئیس‌جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پس از سخنرانی  خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۲۱ دی ماه) مجلس، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را به دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از امروز تشکیل خواهد شد

قالیباف در نشست علنی امروز مجلس  پس از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: از ریاست محترم جمهور که امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از امروز براساس ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه را تشکیل خواهد داد.

بدهی ۵۷۰ همتی دولت به نظام بانکی

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری، گفت: یکی از مباحثی که امروز در فضای کشور در مورد موضوعات اقتصادی مطرح می شود در زمینه سیاست های ارزی است.

وی ادامه داد: ناترازی بودجه و ناترازی نظام بانکی به عنوان اصلی ترین و بنیادی ترین عامل کاهش ارزش پول ملی در نظام اقتصادی که مورد نظر همه کارشناسان است. آنچه که در این خصوص دارای اهمیت است این بوده که ناترازی ها را به حداقل برسانیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنچه که اخیرا بنده در مباحث خودم مطرح کردم یادآوری به دولت مستقر برای اینکه بتواند با یک مدیریت قوی در حوزه سیاست های ارزی اتخاذ تصمیم کند، حوزه های بنیادین مباحث مربوط به ناترازی بودجه و ناترازی نظام بانکی و مباحث مربوط به سیاست های جاری که همین اقداماتی است که در تصمیم های بانک مرکزی مشاهده می کنیم لذا در ارتباط با این موضوع اصلی ترین بحث تراز عملیاتی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تراز عملیاتی مابه التفاوت میان هزینه های اجتناب ناپذیر و کاملا ضروری برای پرداخت با درآمدهای قابل اتکا است که اصلی ترین درآمد در مفاهیم تراز عملیاتی درآمدهای مالیاتی، گمرک و خدمات دولتی است.

اعضای کمیسیون تلفیق مشخص شدند

آقایان علی اکبر بسطامی، خلیل بهروزی فر و علی بابایی کارنامی به عنوان نمایندگان کمیسیون اجتماعی در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

آقایان حجت الله فیروزی، عبدالناصر درخشان و سیدمحسن دهنوی به عنوان نمایندگان کمیسیون صنایع برای عضویت در کمیسیون تلفیق انتخاب شدند.

هادی بیگی نژاد، کیوان مرادیان و مصطفی نخعی به عنوان اعضای کمیسیون انرژی برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

محمدرضا احمدی، امانقلیچ شادمهر، محمد وحیدی به عنوان نمایندگان کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

علیرضا زندیان مهدی طغیانی و سیدکاظم موسوی به عنوان نمایندگان کمیسیون اقتصادی در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

احمددنیامالی، غلامعلی کوهساری، اسماعیل حسن زهی به عنوان نمایندگان کمیسیون عمران در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

علی اصغر باقرزاده، محمدرضا میرمحمدی، رضا آریان پور به عنوان نمایندگان کمیسیون بهداشت در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

جلال رشیدی کوچی، محمدرضا صباغیان، محمد صفری ملک میان به عنوان نمایندگان کمیسیون شوراها در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

مهار تورم و کاهش بیکاری صحت ندارد

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروز رئیس جمهور در مورد بودجه ۱۴۰۱ اظهاراتی را مطرح کردند و به نظر می رسد که اطلاعات غلط در اختیار ایشان قرار داده می شود؛ درخواست ما به عنوان نمایندگان مجلس این است که حداقل اخبار و اطلاعات درست برای ایشان تهیه شود؛ از نظر رئیس جمهور تورم مهار شده، بیکاری و گرانی کاهش پیدا کرده و درآمدها افزایش یافته اما مردم از وضعیت فعلی بیش از هر زمانی گلایه مند هستند.

پایان جلسه علنی امروز ۲۱ دی ماه مجلس

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۱دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱:۰۷ به صدا درآورد و گفت: نشست امروز با هدف تشکیل کمیسیون های تخصصی برای انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ به پایان رسید، همچنین نشست بعدی روز (یکشنبه، ۲ بهمن ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها