|
کدخبر: 279099

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تذکر نماینده مجلس درباره بی عدالتی در پرداخت حقوق ها

نماینده مردم مراغه در مجلس یازدهم با انتقاد از تبعیض و بی عدالتی در پرداخت حقوق ها گفت: نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در تامین حداقل های زندگی خود عاجز هستند که لازم است اقدامی درخصوص رفع این مشکل انجام شود.

سیاست داخلی تذکر نماینده مجلس درباره بی عدالتی در پرداخت حقوق ها

علی نیکزاد ثمرین زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱ و ۵۱ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی یکشنبه (۶ آذر ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ دقیقه صبح با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

تبعیض و بی عدالتی در پرداخت حقوق ها

علی علیزاده در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش درخصوص نیروهای خدماتی این وزارتخانه گفت: قسمتی از نیروی انسانی آموزش و پرورش را نیروهای خدماتی تشکیل می دهند که متاسفانه شامل رتبه نشده و حقوق و مزایای بسیار پایین دریافت می کنند، بنابراین در تامین حداقل های زندگی خود دچار مشکل شده و اضافه کار و مزایای رفاهی دریافت نمی کنند. ضمن آنکه سابقه بیمه قبلی آنها در آموزش و پرورش لحاظ نمی شود، لذا لازم است وزیر آموزش و پرورش عنایت جدی به این عزیزان داشته باشد.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس یازدهم با تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارکنان ساختمان های مسکونی شامل سرایداران و نگهبانان مشاغل جدیدی هستند که در عصر جدید به وجود آمده اند، اما متاسفانه شامل بیمه تامین اجتماعی و حمایت قانون کار نمی شوند، لذا وزیر کار عنایت داشته باشد که این عزیزان نیز از مزایای بیمه و قانون کار استفاده کنند.

موافقت مجلس با افزایش سرعت ایجاد شبکه فیبر نوری

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با ۱۴۷ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه با تقاضای بررسی یک فوریتی در مورد طرح الحاق یک ماده به قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موافقت کردند.

گفتنی است سیدمحمدرضا میرتاج الدینی به عنوان طراح این طرح، گفت: این طرح می تواند پیام خوبی برای جامعه داشته باشد، روز گذشته که وزیر ارتباطات در نشست علنی مجلس حاضر بود با این طرح موافقت کرد.

وی افزود: اپراتورهای کشور باید ۲۸ درصد سهم الامتیاز به دولت پرداخت کنند، هیات وزیران نیز براساس قانون می توانند ۸ درصد این میزان را به اپراتورها به منظور توسعه شبکه فیبر نوری بازگردانند.

وزیر بهداشت در خصوص مشکل کمبود دارو تدبیر کند

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس، اظهار داشت: حل مشکل گرانی و کمبود دارو مطالبه مردم است و از وزیر بهداشت می خواهم در این خصوص تدبیر نمایند.

بازگشت لایحه اصلاح قانون اسقاط خودرو به کمیسیون

در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو، اصل این لایحه به رأی گذاشته شد که مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

لازم به ذکر است پیش از رأی گیری این گزارش دکترقالیباف، گفت: این ماده واحده مغایر ماده ۳۰ و بند ب ماده ۴۶ برنامه پنجم توسعه است زیرا در آن جا تکلیف شده تا سالانه ۲۰ درصد خودروها را اسقاط کنیم، عملا در این لایحه اسقاط تبدیل به یک و نیم درصد شده و اسقاط از رده خارج می شود.

قالیباف در پاسخ به تذکر محمدحسن آصفری

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده اراک در خصوص لزوم تصویب هر چه سریعتر لایحه اسقاط خودرو گفت: رانندگان بدانند ما نسبت به این موضوع یک نگاه توسعه ای و همه جانبه داریم و برای آنها شرایطی فراهم خواهد شد که بتوانند کامیون های فرسوده را اسقاط کرده و خودرو جایگزین کنند.

تذکر نماینده مجلس به قوه قضائیه

نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: مجلس و قوه قضائیه باید در حمایت از کاسبان که به دفاع از نظام و اقتدار مملکت مقابل اغتشاشگران ایستاده‌اند، با افرادی که سعی کردند کسب و کار آنها را تعطیل کنند، به طور ویژه برخورد کنند.

لایحه موافقت نامه حمایت از سرمایه گذاری بین دولت ایران و نیکاراگوئه اصلاح شد

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه به منظور تامین نظر شورای نگهبان یک تبصره به عنوان تبصره ۳ به ماده واحده این لایحه الحاق کردند که براساس آن عبارت «رعایت موازین شرعی در سرمایه‌گذاری‌های موضوع ماده (۱) این موافقتنامه الزامی است» به آن الحاق می شود.

دستور جلسه مجلس امروز

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۸ و  ۱۷ دقیقه و با حضور  ۱۹۴ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی      

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح استفساریه بند (۳) ماده (۴۸) قانون حمایت خانواده       

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح مردمی سازی حکمرانی

بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح الحاق یک ماده به قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال.

ارسال نظر