|
کدخبر: 279047

موافقت مجلس با لایحه عضویت ایران در سازمان شانگهای

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از موافقت اکثریت اعضای این کمیسیون با لایحه عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای خبر داد.

سیاست داخلی موافقت مجلس با لایحه عضویت ایران در سازمان شانگهای

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از موافقت اکثریت اعضای این کمیسیون با لایحه عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای خبر داد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گفت: کمیسیون امنیت ملی روز گذشته و امروز برای دو دستورکار تقنینی جلسه فوق العاده داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده، این لایحه برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: در دو جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی بحث و تبادل نظر بین اعضای کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌ها از جمله وزرات امور خارجه، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و وزارت دفاع و مرکز پژوهش های مجلس درباره لایحه عضویت ایران در سازمان شانگهای و جزییات آن صورت گرفت.

عمویی عنوان کرد: با توجه به این که جزئیات این لایحه پیش از کمیسیون در جلسه کمیته روابط خارجی کمیسیون هم مورد بررسی هم قرار گرفته بود،‌ در نهایت پس از تبادل نظرها، اکثریت اعصای کمیسیون با این لایحه موافقت کردند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر