|
کدخبر: 266519

گزارش گسترش نیوز از همایش سراسری قوه قضائیه؛

تاکید رئیسی بر اجرای عدالت در جامعه

رییس جمهور از عدالت به عنوان سنگ زیربنای جامعه صالح و جامعه اسلامی یاد کرد و گفت:‌ روابط اجتماعی باید براساس عدالت استوار شود.

سیاست داخلی تاکید رئیسی بر اجرای عدالت در جامعه

سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد خاطره شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: جریان نفاق تلاش داشت در جریان ترور آیت الله بهشتی نمادهای انقلاب را حذف کند.یا آنها را ترور شخص یا شخصیت کند.

رییس جمهور با اشاره به حوادث دهه ۶۰ در کشور گفت:‌جریان نفاق با پشتیبانی نظام سلطه قصد داشت جبهه انقلاب ، جریان انقلاب و نمادهای انقلاب را ترور فیزیکی و شخصیتی کنند.

وی ادامه داد: منافقین همواره تلاش می‌کردند جریان‌هایی که نماد انقلاب و مجاهدت و ایستادگی بودند، با پخش شایعات، تهمت‌ها و افترا تخریب کرده و به حاشیه برانند و یا با تررو از صحنه حذف کنند.

رئیس‌جمهور با یادآوری روزهای دهه شصت گفت: به یاد بیاورید روزهای دهه شصت را که منافقان چگونه با پخش شایعه و تهمت و افترا خواستند بزرگان انقلاب را به حاشیه برده و هر چهره موثر و انقلابی را مورد حمله قرار دهند. 

وی ادامه داد: به گونه‌ای به شهید بهشتی اهانت کردند که امام درباره شهید بهشتی فرمودند آنچه بیشتر از شهادت ایشان من را آزار داد، مظلومیت ایشان بود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: شهید بهشتی و راه نورانی وی و میراث گرانقدری که در دستگاه قضایی بر جای مانده و تلاش برای ساختارسازی نظام مبتنی بر ولایت و عدالت، ماندگار شده است.

رئیسی با بیان اینکه امروز بسیاری از نیروهای مخلص و پرتلاش دستگاه قضایی بی‌نام و نشان در کشور تلاش می‌کنند.

رییس جمهور از تلاش‌های رییس قوه قضاییه و همکارانش در تحول قضایی و ارتقای کارآمدی عدلیه و اجرای عدالت و مبارزه با فساد قدردانی کرد. 

آیت الله رئیسی با اشاره به روایتی تاریخی که فردی از حضرت علی ع پرسیده بود عدالت بهتر است یا سخاوت اظهار داشت: عدالت قراردادن هر چیز در جای خود است و سخاوت بخشش از حق خویش و ایثار است.

رئیسی از عدالت به عنوان سنگ زیربنای جامعه صالح و جامعه اسلامی یاد کرد و گفت:‌ روابط اجتماعی باید براساس عدالت استوار شود.

وی خاطرنشان کرد: قانونگذار باید برپایه عدالت قانونگذاری کند و اجرای قانون باید عادلانه باشد و در داوری و عدالت و قضاوت هم باید عدالت مبنا قرار گیرد و قانون عادلانه به دست مجریان عادل اجرا شود، جامعه از عدالت برخوردار شده و مردم طعم شیرین آن را می‌چشند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: جامعه را باید با عدالت بنا کرد،قانون عادلانه به دست مجریان عادل اجرا می‌شود.

تصمیم دولت برای دوری از حاشیه ها

رئیسی در ادامه گفت: در قوای سه‌گانه تصمیم گرفتیم گرفتار حاشیه‌ها نشویم.در ادوار گذشته مسئولان گرفتار حاشیه‌ها شدند و برخی از کارها عقب ماند. تصمیم جدی ما این است که گرفتار حاشیه‌ها نشویم و به متن بپردازیم. متن یعنی خدمت خالصانه به مردم و معیشت مردم.

بسیار به آینده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور امیدوارم. دردهای مردم امروز باید شنیده شود؛ نه حق عقب‌گرد داریم و نه حق درجا زدن.

قالیباف: شجاعت را از مدیران گرفته‌ایم

محمدباقر قالیباف در همایش قوه قضاییه که با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و رییس قوه قضاییه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت:با انجام برخی کارها شجاعت را از مدیران گرفته‌ایم، هیچ مدیری هیچ تصمیمی نمی‌گیرد و هیچ هزینه‌ای را نمی‌پذیرد، باید به دنبال مدیران قوی و پاکدست باشیم.در پایه بودجه قوه‌قضائیه باید تجدید نظر شود تا رشد سالیانه را طی کند.موضوع افزایش زمان دادرسی به صورت لایحه باید به مجلس بیاید.

 

اژه‌ای: باید با تمام توان به کمک دولت بیایم

رئیس قوه قضاییه گفت:اگر مردم بدانندکارگزاران نظام برای آ‌ن‌ها، برای تحقق عدالت، عدالت اجتماعی و فراهم کردن بستر جهت رشد دنیا و آخرت آن‌ها تلاش می‌کنند، تردید نکنید که مردم پشت سر کارگزاران نظام خواهند بود.

امروز وظیفه خود می‌دانم با تمام توان به کمک قوه مجریه بیایم. می‌دانم اگر دولت در برنامه‌هایش موفق باشد قوای قضائیه و مقننه هم موفق خواهند بود.

ارسال نظر