|
کدخبر: 264628

اظهار نظر جدید وزیر بهداشت درباره کرونا / دز سوم بزنید

وزیر بهداشت و درمان کشورضمن تبریک بابت ثبت دومین روز بدون فوتی کرونا ر ایران اظهار کرد: بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته است وهمچنان نیاز به رعایت و مراقبت به ویژه در تجمعات است.

سیاست داخلی اظهار نظر جدید وزیر بهداشت درباره کرونا / دز سوم بزنید

عین‌اللهی با اعلام تکرار دوباره روز بدون فوتی کرونا در کشور از آغاز همه‌گیری این بیماری و تبریک به مردم و رهبری گفت: میزان مراجعان کرونایی به بیمارستان‌ها کاهش یافته و امروز برای دومین بار آمار فوتی‌ها صفر شد،اما نکته قابل توجه این است که این بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته است و باید همچنان مراقب سلامت خود باشیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و در تجمعات کماکان همچون سابق پیرو اصول بهداشتی باشیم.

وزیر بهداشت و درمان کشور ادامه داد: از کادر درمان نهایت تشکر را داریم که در این مدت زمان با سخت کوشی برای از بین بردن این بیماری تلاش کردند و در این میان از دانشمندان کشور نیز سپاسگذاریم که در این دوران ۶ واکسن داخلی را وارد عرصه تولید کردند.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت بهداشت برای افرادی که هنوز دز سوم واکسن را دریافت نکرده‌اند چیست؟ اظهار کرد: باید به مردم ابلاغ کنیم تا دز سوم را نیز دریافت کنند. بسیاری از خدمات دولت به تزریق دز سوم واکسن وابسته است و با داشتن کارت واکسن و تزریق دز سوم خدمات ارائه می‌شود. همانطور که عازمان سفر حج باید هر سه دز واکسن را تزریق کرده باشند.

عبداللهی در پایان تصری کرد: این بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته است و مردم باید رعایت کنند. بیماری آنفلوآنزا نیز زمانی در مرحله همه‌گیری بود و حالا بعد از گذشت چند سال برخی افراد دچار می‌شوند و شکل همه‌گیری ندارد و امروزه محدود شده است. بیماری کرونا نیز هنوز خطر خود را دارد و باید رعایت شود تا همچون آنفلوآنزا از حالت همه‌گیری خارج شود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر