|
کدخبر: 261747

فراجا؛ فرماندهی کل نیروی انتظامی چه خواسته‌ای از دولت دارد؟

نیروی انتظامی با توجه به ارتقای ساختار سازمانی خود به فرماندهی کل و لزوم توسعه دانشگاه جامع علوم انتظامی برای تربیت افسران پایور و ارتقای سطح دانش انتظامی آنها، خواستار موافقت هیأت وزیران با بهره‌برداری این فرماندهی از اراضی جنب دانشگاه علوم انتظامی شد.

بر اساس ساختار سازمانی ابلاغ شده از ستاد کل نیروهای مسلح که به تأیید مقام معظم رهبری فرمانده معظم کل قوا نیز رسیده، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران تغییر یافته و در پی آن در برخی از رده های این فرماندهی تغییرات ساختاری ایجاد شده است.

در همین راستا دانشگاه علوم انتظامی امین به دو دانشگاه افسری و دانشگاه جامع علوم انتظامی تبدیل شده و با توجه به واقع شدن محل فعلی دانشگاه در کوه‌های شمالی و محدودیت احداث در بالای ۱۴۰۰ متر ارتفاع، گسترش دانشگاه جامع در محل فعلی امکان‌پذیر نیست. از طرفی زمین ضلع شرقی دانشگاه علوم انتظامی به مساحت ۶۳ هکتار که در اختیار این فرماندهی بوده نیز در سال ۱۳۸۰ به درخواست دانشگاه صنعتی شریف و اخذ مصوبه از ستاد کل نیروهای مسلح به آن دانشگاه تحویل شد اما پس از گذشت ۲۰ سال، هیچ‌گونه بهره‌برداری توسط آن دانشگاه از زمین موصوف به عمل نیامده است.

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور توسعه و ایجاد دانشگاه جامع علوم انتظامی برای تربیت افسران پایور و ارتقای سطح دانش انتظامی آنها در راستای افزایش و ارتقای سطح امنیت داخلی کشور، پیشنهاد انتقال حق بهره‌برداری از اراضی یاد شده به این فرماندهی را به دولت ارائه کرد که این درخواست در کمیسیون حقوقی و قضایی دولت در حال بررسی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر