|
کدخبر: 261204

روحانیت با شهادت پویاتر می‌شود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دنیای استکبار دست‌نشانده‌های آن‌ها و جریان بازی‌خورده وهابیت بی‌دین بدانند که روحانیت زنده است و با شهادتش زنده‌تر و پویاتر می‌شود و ایستادگی و مقاوت او پشت سر این رهبر الهی فرزانه روز به روز مستحکم‌تر خواهد بود. امروز روحانیون ما، هوشیارتر و بصیرتر از همیشه‌اند.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌ صادقی، صبح امروز، ۲۶ اردیبهشت‌ ماه، در همایش شهدای روحانی و شهدای حرم مطهری رضوی که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، اظهارکرد: شهادت و جانبازی بزرگترین نعمت است. قرآن نیز به ما آموخته است که گفتمان و ادبیات شهادت گفتمان سرور و شادی است.

وی افزود: در حقیقت ادبیات شهادت، ادبیات بشارت و کامیابی است و لذا باید به شهدا و خانواده‌های‌شان تبریک گفت. من به خانواده ۲ شهید حرم مطهر رضوی که آخرین شهدای روحانیت هستند، تبریک می‌گویم. نمی‌دانم این ۲ عزیز در پیشگاه خداوند چه کرده بودند که در ماه مبارک رمضان و در حرم مطهر امام رضا(ع) چنین هدیه‌ای به آن‌ها اهدا شد. آیا از این لذت و شیرینی لذت والاتری هم وجود دارد؟ کدامیک از ما هستیم که آرزوی این نعمت بزرگ را نداریم؟

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید احیاگر و عامل زندگی و حیات است، ادامه داد: جهاد یک امر همگانی و همیشگی است. در حقیقت جهاد عامل عزت، اقتدار و حیات است اما در زمان‌های مختلف مصادیق آن تغییر می‌کند چرا که در برابر انواع تهاجم‌های دشمن انواع جهاد ها نیز تعریف می‌شود چون همواره در برابر جبهه حق، جبهه باطل وجود دارد؛ لذا جهاد باید به صورت مستمر و همیشگی انجام شود. در پرتوی جهاد است که انسان‌ها مورد محک قرار می‌گیرند.

حاجی‌ صادقی با بیان اینکه همواره جنگ بین حق و باطل بر سر دین و باورها بوده، تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن گمان نکنید روزی استکبار و دشمنان با شما بر سر حقوق بشر و انرژی هسته‌ای کنار خواهند آمد. اینگونه نیست؛ جنگ آن‌ها بر سر ولایت و حاکمیت الله است. در واقع استکبار در صدد است که اراده خود را حاکم و سلطه خود را تحمیل و ما را از ولایت‌ الله خارج کند و به ولایت خود در آورد.

وی با بیان اینکه همیشه پرچم‌دار این جهاد روحانیت بوده است، عنوان کرد: روحانیت در مکتب اهل بیت(ع) آموخته در سراسر زندگی خود همانند اهل بیت(ع) جهاد داشته باشد. روحانیت سنگرنشینی دین را یاد گرفته و آموخته است که بگوید سر، فرزند و آبرویم را می‌دهم اما نمی‌گذارم دین خدا سر بدهد. در حقیقت این همان فرهنگ حسینی، علوی و فاطمی است که می‌گوید آنجا که دین خدا در خطر باشد، اصغر، اکبر و عباس فدا می‌شوند و همه سر می‌دهند تا دین خدا سر ندهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهدای روحانی نشانگر همین موضوع هستند. روحانیت نه تنها راهنما بلکه راهبر صراط مستقیم است. روحانیت تنها نمی‌گوید به جبهه بروید بلکه همیشه شعارش این است که بیاید و همیشه خود پرچم‌دار بوده است.

حاجی‌ صادقی بیان کرد: در حقیقت این جهاد روحانیت معلول اشراف کامل بر تحرکات دشمن، آسیب‌ها، دشمنی‌ها و اطلاعات است. روحانیت همیشه با بصیرت الهی خود که در پرتو تقوا به دست آورده، بصیرت کامل نسبت به نقشه‌های دشمن و صراحت در دفاع از دین را دارد. روحیه جهادی و گذشتن از همه چیز از دیگر ویژگی‌های روحانیت است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید در جهاد تبیین پیشتاز باشند، گفت: با توجه به هدایت‌های رهبر جانبازمان ما امروز باید جهاد تبیین را اولویت کار خود قرار دهیم. در جهاد تبیین است که روحانیت فرمانده است و اگر در جهاد نظامی و اقتصادی به کسانی که در آن میدان می‌جنگند، کمک می‌کنیم اما در این نوع از جهاد مبنای تبیین باید از روحانیت باشد. ما آموخته‌ایم هر جایی که غیر روحانیت دین را تبیین کند، دین به انحراف کشیده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: ما به ۲ دلیل باید جهاد تبیین را اولویت قرار دهیم. اولا اینکه جهاد تبیین می‌تواند مبنای همه جهادهای دیگر باشد؛ در مجموع با جهاد تبیین است که همه اقشار جامعه به میدان جهاد خواهند آمد و در حقیقت جهاد تبیین موتور حرکت جهادهای دیگر است.

حاجی‌ صادقی اضافه کرد: دومین دلیل نیز این است که امروز دشمن به جای تصرف سرزمین خرمشهر و حمله به آبادان به ذهن‌ها و قلب‌ها حمله کرده و در حمله خود معرفت‌ها را هدف قرار داده است. در حوزه علمیه آموخته‌ایم که شخصیت انسان توسط آگاهی‌ها و تعلقات او ساخته می‌شود. از این‌ رو است که دشمن در صدد است که این دلبستگی‌ها، ذائقه‌های فرهنگی و الگوها را تغییر دهد و بصیرت‌زدایی کند.

وی تاکید کرد: به خدا قسم اولین و بزرگترین آروزی همه ما شهادت است و امیدوارم که خداوند این توفیق را نصیب ما کند. پس با وجود چنین آروزیی دشمن ما را از چه می‌ترساند؟ ببیند که شهادت عامل حیات ما در طی این ۴۰ سال است؛ ببیند که شهادت عامل تحرک و رویش‌های جدید است. پس اگر یاد شهدا را که اصلا نیازی به این گرامیداشت‌ها ندارند، گرامی می‌داریم، برای این منظور است که این حیات را در سراسر جامعه جاری کنیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر