|
کدخبر: 258825

انتقاد از استانداران درباره عدم ورود به مدیریت بازارها

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: نقش آفرینی استانداران صرفا در حد حرف بوده و وزارت کشور استانداران را بسیج نکرده است.

سیاست داخلی انتقاد از استانداران درباره عدم ورود به مدیریت بازارها

حسین محمد صالحی دارانی با اشاره به تاکید وزیر کشور بر نقش آفرینی استانداران در قیمت گذاری، کنترل بازار، جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا، گفت: ما ندیدیم که استانداران در زمینه مدیریت گرانی ها نقشی ایفا کنند، آنچه شاهد هستیم این است که استانداران تمام تمرکز خود را بر روز مسائل و مشکلات محلی گذاشته اند، به عنوان نمونه در استان اصفهان بیشتر جلسات برای حل مسئله آب برگزار می شود و به گرانی ها ورود نشده است.

نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس بیان کرد: حتی اگر به تعزیرات و سازمان بازرسی دستوری داده شده باشد اقدام خاصی از این ارگان ها شاهد نبودیم، مشکل نان، گندم و آرد  کشوری است اگر در اخبار گفته می شود اتفاق خاصی بر مبنای دستور رئیس جمهور در استان تهران و در پایتخت صورت می گیرد در سایر استان ها کمتر بوده و نمود زیادی در نقاط دیگر ندارد.

وی ادامه داد: انتخاب استانداران خیلی درست و دقیق نبود که بخواهیم آنها در زمینه گرانی ها گام بردارند، اگر انتخاب ها درست انجام می شد شاهد بودیم با انتقال دغدغه های محلی و منطقه ای از سوی نمایندگان به استانداران، اقداماتی صورت می گرفت که متاسفانه چنین نیست.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در مجلس مشکلات کشوری بیان می شود اما چندان توجهی صورت نگرفته است و متاسفانه بازار و قیمت اجناس با بی نظمی مواجه شده است و هر کس هر کاری که می خواهد انجام می دهد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره مدیریت گرانی ها از سوی استانداران، گفت: برخی سازمان ها و نهادهایی که در کنترل بازار دخیل هستند از جمله وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی باید جلسه ویژه ای برگزار شود تا هماهنگ عمل کنند و اگر قرار است به صورت استانی عمل شود تا امروز ندیده ایم استانداران جلسه مشترکی با این نهادهای ذی ربط برگزار کند تا بازار را کنترل کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه احتکار صورت می گیرد، نظارت درست و دقیقی از سوی تعزیرات حکومتی، وزارت صمت و نهادهایی که مربوط به این کارهستند دیده نشده است، به نظر می رسد لازم است دستور خاصی از سوی رئیس جمهور حداقل برای استانداران در این زمینه باشد و این جلسات از سطح کشور تا استان و شهرستان صورت بگیرد تا مردم نمود آن را ببینند.

صالحی دارانی اظهار داشت: نقش آفرینی استانداران صرفا در حد حرف بوده است و وزارت کشور استانداران را بسیج نکردند و چنین موضوعی را ندیده ایم، متاسفانه یا دغدغه ها کمتر است یا تصور می کنند دستورات کشوری می تواند تا زیر مجموعه اثرگذار باشد و کار صورت بگیرد اما نیازمند نظارت ومدیریت هستیم چرا که مدیریت استانی ضعف بوده و کمتر به این سطح از مدیریت توجه شده است.

احمد وحیدی  وزیر کشور با مهم شمردن نقش و جایگاه استانداران در اجرای اهداف کلان دولت گفت: استانداران به سهم خود در توجیه و اقناع افکار عمومی، همرا‌ه‌سازی نخبگان و اتحادیه‌ها برای ضرورت اجرای هر چه سریعتر طرح، نقش تعیین‌کننده و کلیدی دارند.

وی اضافه کرد: استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان‌ها باید بیش از گذشته در بحث قیمت‌گذاری و نظارت بر کنترل قیمت‌های مصوب، جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا ایفای نقش داشته باشند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها