|
کدخبر: 250595

​گزارش گسترش نیوز از سفر رئیس جمهور به خوزستان

رئیس جمهور وارد آبادان شد

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان دقایقی پیش از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان وارد خوزستان شد.

رییس جمهور روز پنجشنبه در فرودگاه مورد استقبال صادق خلیلیان استاندار خوزستان و حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز قرار گرفت.

رییس جمهور قرار است در این سفر از بیمارستان طالقانی آبادان  و فولاد شهید جهان آرا خرمشهر بازدید کرده  و سپس در یادمان شهدای شلمچه  و در جمع کاروان راهیان تور حضور پیدا کند.

دکتر رییسی از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم این سومین بار است که به خوزستان سفر می کند. 

رییس جمهور از شرکت فولاد جهان آرای خرمشهر بازدید کرد

رییس جمهور با حضور در شرکت فولاد جهان آرای خرمشهر با روند تولید فولاد و تکمیل فازهای بعدی این طرح از نزدیک آشنا شد. 

صادق خلیلیان استاندار خوزستان و حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و جمعی از مسوولان محلی رییس جمهور را همراهی می‌کنند.

شرکت فولاد جهان آرای خرمشهر اولین تولید کننده اسلب با عرض ۲ متر و ۲۰ سانت و به طول ۱۲ متر و قطر ۳۰ سانتی متر در کشور و خاورمیانه است.

ظرفیت اسمی این پروژه سالانه  یک میلیون و ۲۰۰هزار تن فولاد می باشد.

شرکت فولاد جهان آرای خرمشهر در سه فاز در حال ساخت است که فاز اول آن با پیشرفت ۹۷ درصدی با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

این شرکت دارای پست برق ۴۰۰ کیلووات و همچنین سایت آب شیرین‌کن است که تولید روزانه آن ۲۷ هزار متر مکعب آب پیش‌بینی شده است ضمن اینکه در مراحل بعدی این پروژه بخش زیادی از آب آشامیدنی خرمشهر را تامین خواهد کرد.

کاربرد ورق های تولیدی این شرکت در لوله های انتقال نفت و گاز با قطر بالا، صنایع کشتی سازی، دیگ های بخار صنعتی و نیروگاهی، مخازن تحت فشار، مخازن بزرگ ذخیره مایعات نفتی و شیمیایی و سازه های خاص ساختمانی می باشد. 

این پروژه در زمینی به مساحت ۲۷۳ هکتار زمین در سایت شهرک صنعتی خرمشهر ساخته شده است.

 آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان وارد خوزستان شد.

رییس جمهور در این سفر از بیمارستان طالقانی آبادان بازدید کرده و سپس در یادمان شهدای شلمچه در جمع کاروان راهیان نور حضور پیدا می کند.

رییس جمهور به راهیان نور پیوست

دقایقی قبل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم، همزمان با ایام راهیان‌نور در یادمان شهدای شلمچه حضور پیدا کرد.

رئیس جمهور ضمن زیارت شهدای گمنام شلمچه، با زائران سرزمین‌نور دیدار و گفت وگوی صمیمی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "ما مقاوم هستیم" شعار اساسی مرکز ستاد راهیان‌نور برای سال 1400 اعلام شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها