|
کدخبر: 248952

پیام ویژه رئیس جمهور آذربایجان به رئیسی

الهام علی اف در پیامی به ابراهیم رئیسی سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور را تبریک گفت و خواستار مشارکت ایران در بازسازی مناطق آزاد شده آن کشور شد.

سیاست داخلی پیام ویژه رئیس جمهور آذربایجان به رئیسی

علی اف در این پیام به ریشه های مشترک مذهبی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و نوشت:سطح بالای روابط دوستانه امروز ما نتیجه فعالیت های مشترک کشورهای ما در سی سال گذشته است. طی این سالها، سفرهای متقابل متعدد، اسناد امضاء شده، توافقات حاصل شده و پروژه های مشترک نقش مهمی در توسعه همکاری های پویای ما در زمینه های سیاسی، اقتصادی، حمل و نقل، انرژی، فرهنگی و سایر حوزه ها داشته است.

علی اف از گفتگوهای سیاسی منظم بین جمهوری آذربایجان و ایران و همکاری دو کشور در برخی زمینه ها ابراز خرسندی کرد و نوشت: معتقدم که امروز چشم اندازهای زیادی برای توسعه بیشتر همکاری های متقابل و سودمند ما وجود دارد.

رییس جمهور آذربایجان خاطرنشان کرد: احیای مرزهای دولتی آذربایجان و ایران در نتیجه آزادسازی سرزمین های تاریخی و باستانی ما از اشغال، شرایط مساعدی را برای استفاده کامل از ظرفیت های موجود در زمینه های مختلف و مشارکت مشترک در اجرای کریدورهای حمل و نقل و ارتباطی ایجاد کرده است.

او بر اهمیت یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص ایجاد ارتباطات جدید بین منطقه اقتصادی زنگه زور شرقی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان تاکید کرد.

علی اف خواستار مشارکت ایران در بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان شد و افزود: کار بازسازی و مرمت گسترده ای در مناطق آزاد شده ما در حال انجام است. ما خوشحال خواهیم شد که در آینده نزدیک شاهد مشارکت شرکت های کشور شما در این فرآیند باشیم.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها