|
کدخبر: 248495

امتیاز ویژه کی‌یف به جنگجویان خارجی!

افراد خارجی که به اوکراین آمده و داوطلبانه وارد خدمت شوند، کارت خدمت سربازی از سرویس گارد مرزی اوکراین دریافت خواهند کرد.

با گذشت ۱۴ روز از جنگ اوکراین، مقامات کی‌یف اعلام کردند به افرادی که داوطلب جنگیدن برای این کشور علیه روسیه باشند، تابعیت اوکراینی اعطا می‌کند.

شبکه خبری فاکس نیوز با انتشار این خبر افزود: ماه گذشته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خواستار ملحق شدن داوطلبان دیگر کشور‌ها در قالب یک یگان بین المللی برای نبرد علیه روسیه شد؛ بنابراین گزارش، «ایون ینین» معاون وزارت کشور اوکراین در این باره گفت، افراد خارجی که در این مورد به اوکراین آمده و داوطلبانه وارد خدمت شوند، کارت خدمت سربازی از سرویس گارد مرزی اوکراین دریافت خواهند کرد.

فاکس نیوز در ادامه گزارش داد: فراخوان دولت اوکراین بدنبال بی نتیجه ماندن دریافت و حمایت‌های نظامی از سوی جامعه بین الملل که تمایلی به کمک از خود نشان نداده اند، اعلام شد.

۲۰هزار داوطلب از ۵۲ کشور جهان

فاکس نیوز درادامه گزارش داد: «دمیترو کولبا» وزیر امورخارجه اوکراین گفت که از ۲۷ فوریه گذشته (۸ اسفندماه) تاکنون بیش از ۲۰هزار دواطلب از ۵۲کشور جهان به منظور جنگیدن در اوکراین علیه روسیه ثبت نام کرده اند.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: این جنگجویان داوطلب از کشور‌های اروپایی همچون لهستان، دانمارک و لتونی هستند که دولت‌هایشان تسیهلاتی برای ملحق شدن اتباعشان جهت ورود به این جنگ ایجاد کرده‌اند.

فاکس نیوز افزود: «مته فردریکسن» نخست وزیر دانمارک درجریان یک کنفرانس خبری در ۲۷ فوریه گذشته شهروندان کشورش را برای جنگیدن در اوکراین علیه روسیه ترغیب کرد.

روسیه پنجم اسفندماه و بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک و با انتقادی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از آن و در دوم اسفنده از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد، کی یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود.

 

 

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها