|
کدخبر: 248489

اعطای مرخصی نوروزی به این زندانیان ممنوع شد

رئیس سازمان زندان‌ها طی دستورالعملی خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور، تاکید کرد به محکومان مخل امنیت و آرامش جامعه مرخصی نوروزی اعطا نشود.

سیاست داخلی اعطای مرخصی نوروزی به این زندانیان ممنوع شد

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای در جلسه شورای عالی دستگاه قضایی در نهم اسفندماه سال جاری با اشاره به در پیش بودن روزهای منتهی به تعطیلات نوروز که احتمالا با سفرهای مردم همراه است، خطاب به مسئولین قضایی اعم از رؤسای کل دادگستری‌ها، دادستان‌ها و بازپرس‌ها جهت تمهید شرایط و مقدمات ارتقای سطح امنیت عمومی جامعه دستوراتی را صادر کردند.

 «حمایت و پشتیبانی از نیروهای انتظامی و امنیتی جهت ارتقای امنیت شهروندان و پیشگیری از سرقت در ایام تعطیلات»، «عدم اعطای ذو تأسیسات ارفاقی به محکومین سابقه‌دار و مخل امنیت و آرامش جامعه»، «توجیه محکومین و زندانیانی که مرخصی به آن‌ها تعلق می‌گیرد مبنی بر اینکه از اعمال و کردار مجرمانه در ایام مرخصی اجتناب کنند و سر موعد به زندان بازگردند» و همچنین «اتخاذ تمهیدات و ترتیباتی جهت اعلام اسامی محکومین سابقه‌دار و جرائم خشن -آزاد شده پس از تحمل کیفر- به دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برای اعمال مراقبت‌ها و نظارت‌های لازم»، چهار دستور مشخص قاضی‌القضات به مسئولین قضایی در راستای ارتقاء سطح امنیت عمومی جامعه در ایام تعطیلات پیش‌رو بود.

در پی دستور رئیس قوه قضائیه، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌های کل کشور امروز در دستورالعملی خطاب به مدیران زندان‌های زندان سراسر کشور، تاکید کرد به محکومان مخل امنیت و آرامش جامعه مرخصی نوروزی اعطا نشود. 

در این دستورالعمل آمده است: در راستای اجرای دستورات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر عدم اعطای مرخصی و سایر ارفاقات به محکومان خطرناک، سابقه‌دار و مخل امنیت و آرامش جامعه و با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز، زندان‌ها از پذیرش و طرح تقاضای مرخصی محکومان جرائم مرتبط با سرقت، جرایم باندی و سازمان یافته، قاچاقت مسلحانه و یا عمد مواد مخدر، تجاوزبه عنف، آدم ربایی، اسیدپاشی، نزاع دسته جمعی مسلحانه، ضرب و جرح عمدی با سلاح و قمه کشی تا پایان فروردین سال ۱۴۰۱ خودداری شود.

در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است: در خصوص محرومیت از مرخصی زندانیانی که در مرخصی ایام نوروز اعمال و رفتار مجرمانه داشته باشند برابر ماده ۲۰۸ آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر