|
کدخبر: 198278

روایت رییس قوه قضاییه از اقدام بی سابقه رئیس سازمان زندان‌ها

محسنی اژه ای گفت: رئیس سازمان زندان‌ها ظرف مدت کمتر از یک سال همراه با تعدادی از مدیران ارشد قضایی از همه زندان‌ها در ۳۱ استان کشور بازدید کردند که اقدامی بی‌سابقه بوده است.

سیاست داخلی روایت رییس قوه قضاییه از اقدام بی سابقه رئیس سازمان زندان‌ها

رئیس دستگاه قضا به اقدامات اصلاحی در جهت ارتقاء وضعیت زندان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در دوره تحول با رویکرد جدید جهادی به مسئله زندان‌ها رسیدگی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: رئیس سازمان زندان‌ها ظرف مدت کمتر از یک سال همراه با تعدادی از مدیران ارشد قضایی از همه زندان‌ها در ۳۱ استان کشور بازدید کردند که اقدامی بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با همفکری نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه رویکرد اصلاح و تربیت در زندان‌ها را مورد توجه قرار داد و تلاش‌های زیادی شد تا مشکلات مددجویان و خانواده‌های آنها تا حد امکان برطرف شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بازدید خود از ۳ زندان در ماه‌های اخیر، اقدام دادستان تهران برای بازدید از زندان همراه با هیأت ۲۰۰ نفره و بازدید رئیس دادگستری تهران از زندان قزلحصار همراه با یک تیم ۵۰ نفره و گفت‌وگوی رو در رو با هزار زندانی و پیگیری مشکلات آنها را امری بی‌سابقه‌ دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین گفت که طی یک‌ ماه گذشته، دادستان‌ها فقط در ۲۸ استان کشور ۷۶ بار و روسای دادگستری‌ها در ۲۲ استان ۴۲ بار از زندان‌ها بازدید کرده‌اند.

وی از اجرای طرح پایش زندانیان و اعطای مرخصی به آنها در ایام کرونا، سرکشی دوره‌ای دادستان کل و دادستان‌ها و روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور از زندان‌ها و تحت‌نظرگاه‌ها‌ و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها یاد کرد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها