|
کدخبر: 246955

اسلامی: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس تاثیر بگذارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس تاثیر بگذارد و امید داریم که روند همکاری‌ها غیر سیاسی باشد.

سیاست داخلی اسلامی: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس تاثیر بگذارد

 محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ر روز شنبه در کنفرانس خبری پس از دیدار با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: امروز با آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد مسائل باقیمانده که در سفرهای گذشته ایشان و سفر همکاران ما بود را مرور کردیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم. بنا شد تا آخر خردادماه مدارکی که لازم است بین ایران و آژانس تبادل شود.

وی تصریح کرد: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید در تصمیمات آژانس اثر بگذارد و ایران و آژانس باید در یک مسیر کاملا حرفه‌ای و رفتار در چهارچوب کارشناسی مسائل را دنبال کنند و جای هیچ گونه سیاسی کاری نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بسیا خوش‌بین هستیم که نفوذهایی که دشمنان در راه توسعه کشور ایجاد کردند، رفع شده است و اقدامات موجب پیشرفت حرکت هسته‌ای ایران شود.

 گروسی مدیرکل آژانس بین المللی اتمی گفت: در جلسه ای که با اسلامی داشتم تعاملات مثمر ثمری داشتیم.

وی افزود: چند موضوع خاص مانده که مدت‌ها این مسائل حل نشده بود و باید شفاف سازی می‌شد به همین خاطر تلاش کردیم رویکرد عملگرایانه ای را داشته باشیم.

گروسی ادامه داد: در صورتی ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است.

 مدیرکل آژانس بین المللی اتمی بسیار مهم است به درک متقابلی برای همکاری‌ها برسیم. انرژی هسته‌ای برای توسعه کشورها و از جمله ایران بسیار مهم است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها