|
کدخبر: 246937

پیشنهاد امریکا به رئیس جمهور اوکراین برای سفر به امریکا

با ورود به دهمین روز از جنگ در اوکراین، سنای آمریکا از ولودیمیر زلنسکی خواست برای برگزاری نشست به آمریکا سفر کند.

سیاست داخلی پیشنهاد امریکا به رئیس جمهور اوکراین برای سفر به امریکا

در حالیکه جنگ اوکراین وارد دهمین روز خود شده است، گزارش های رسیده حاکی از دعوت مجلس سنای آمریکا از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین برای دیدار در روز شنبه است.

این دیدار که امروز شنبه برگزار می‌شود، نخستین ملاقات سنا با زلنسکی از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر ماه گذشته میلادی است.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که قانونگذاران در تلاش برای تصویب میلیاردها دلار کمک برای اوکراین هستند؛ موضوعی که به زلنسکی این فرصت را می دهد تا اعضای کنگره را از نزدیک با آنچه که کشورش برای مقابله با روسیه لازم دارد، آگاه کند.

پیش از نشست اعضای سنای آمریکا با زلنسکی، گروهی دیگر از مقامات اوکراینی نیز با قانونگذاران این کشور دیدار داشته اند. «اوکسانا مارکارووا» سفیر اوکراین در ایالات متحده ضمن ملاقات با اعضای سنا به آنها هشدار داد کشورش برای جنگ با ارتش روسیه به تجهیزات بیشتری نیاز دارد.

«الکساندرا اوستینوا» نماینده پارلمان اوکراین هم در دیدار با سناتورهای آمریکایی تاکید کرد که تلفات در اوکراین بدون «منطقه پرواز ممنوع» افزایش خواهد یافت. هرچند برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین با مخالفت هر دو حزب در واشنگتن مواجه شده است، زیرا به گفته رهبران این کشور، این امر آمریکا را به سمت رویارویی مستقیم با روسیه سوق می دهد.

زلنسکی بارها در تماس با رهبران جهان از جمله «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا خواستار حمایت واشنگتن از کشورش شده است.

واکنش زلنسکی به تهاجم روسیه و ماندن وی در اوکراین باعث تمجید از وی از سوی هر دو حزب در واشنگتن شده و «سناتور مارک وارنر» رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنا، او را با «وینستون چرچیل» نخست وزیر بریتانیا در زمان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

زلنسکی پیش از این و در واکنش به خواست آمریکا برای ترک اوکراین گفته بود، ما به مهمات برای جنگیدن نیاز داریم نه خودرویی برای فرار.

منبع: ایرنا

ارسال نظر