|
کدخبر: 241254

پای وزیر اقتصاد به شعر خوانی میثم مطیعی باز شد

این اولین بار نیست که میثم مطیعی مداح مشهور با شعر خوانی سیاسی خود مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد. او چند سال قبل نیز با شعر خوانی اش در باره «صف اولی ها» که حسابی سر وصدا کرد، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که البته با واکنش های مختلفی نیز همراه شد.

سیاست داخلی پای وزیر اقتصاد به شعر خوانی میثم مطیعی باز شد

این اولین بار نیست که میثم مطیعی مداح مشهور با شعر خوانی سیاسی خود مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد. او چند سال قبل نیز با شعر خوانی اش در باره «صف اولی ها» که حسابی سر وصدا کرد، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که البته  با واکنش های مختلفی نیز همراه شد.

صف اولی ها بعدتر و در مراسم عید فطر سال ۹۷ به اوج خود رسید و این مداح مشهور  در نماز عید فطر آن سال  باز با ترجیع‌بند «صف اول» با حرکاتی که به اشعارش شور حماسی می‌داد، به رئیس‌جمهور وقت و دولت تاخت .شعر خوانی های میثم مطیعی به همین جا ختم نشد و  بخشی ازبرنامه مراسم ۲۲ بهمن تهران نیز به شعرخوانی این مداح مشهور اختصاص یافت.

او این بار هم به سراغ صف اول  و مشکلات اقتصادی و رانت و فساد رفت که البته با حاشیه هایی همراه شد. مطیعی در بخشی از شعرخوانی انتقادی اش در مراسم دیروز گفت : «ای نشسته صف اول! به عدالت برخیز/مالک راه علی شو، به شجاعت برخیز...علم قسط برافراز چو فرصت باقی ست/ حق مردم به خدا زندگی قسطی نیست/ حق مردم نه زمین بازی و دست اندازی است/ حق مردم نه چنین صنعت خودرو سازی است.» این اشعار با واکنش جمعیت حاضر در مصلای تهران همراه شد و مردم با شعار « مرگ بر مفسد اقتصادی» از این بخش از شعرخوانی مطیعی حمایت کردند.

در همین لحظه  صداوسیما که مشغول پخش زنده این مراسم بود، آن را قطع کرد و پس از دقایقی دوباره ادامه مداحی مطیعی را روی آنتن زنده خود برد. موضوعی که حسابی حاشیه ساز شد .

مطیعی در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت :« حق مردم... قطع می‌شود... آهنگ پخش می‌شود. خسته نباشید !» ... مجری: بله... می‌رویم به شهرستان ها...بر می گردند به شعرخوانی مصلی ، اما ابیات مهمی ناشنیده می‌ماند. خسته نباشید!»

کاربر دیگری نیز این اقدام صداوسیما را یک کج سلیقگی آشکار اعلام کرد و در توئیتی  نوشت :« پرهیز از محافظه کاری و صداقت در اطلاع رسانی دو عنصر مهم برای بازیابی اعتماد مردم به رسانه ملی است.»

در این بین پای وزیر اقتصاد نیز به ماجرای شعرخوانی میثم مطیعی باز شد و خاندوزی با اشاره به این بخش از شعرهای مطیعی که گفت :« اصل تحریم همین چرخه خودتحریمی‌ست/ آن که همت کند و طرح نو اندازد کیست؟» در صفحه توئیتر خود نوشت :« اصل تحریم همین چرخه خود تحریمی است؛ نفسِ برادر مطیعی گرم، ۲۲بهمن ۱۴۰۰ »

تاکید برانتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر بخش های شعر خوانی مطیعی بود که مورد استقبال کاربران فضای مجازی قرار گرفت:«این نه عهدی‌ست که یک آن هم از آن برگردیم/جان سالم ببرد قاتل تو، نامردیم...»و به عقیده برخی کاربران بخش هایی از شعرخوانی این مداح مشهور از جمله  « هان مبادا که چنان دولت قبلی، فردا / گردن دولت قبلی فکنی مشکل را!» که خطاب به دولتمردان دولت سیزدهم گفته شد  نشان داد که میثم مطیعی سعی دارد دور از سیاست زدگی رویکرد فراجناحی داشته باشد. 


 

منبع: خراسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها