|
کدخبر: 240106

خطیب زاده: خط قرمز ایران در مذاکرات، رفع تحریم هاست

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه خط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، رفع تحریم است. تاکید کرد: مقامات ایالات متحده باید بدانند که هزینه تصمیمات مخرب و غلطشان ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ را از جیب ملت ایران نمی‌توانند بپردازند.

سیاست داخلی خطیب زاده: خط قرمز ایران در مذاکرات، رفع تحریم هاست

 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در کنار مظلومان عالم ایستاد. ایران در منطقه غرب آسیا به بازیگری غیرقابل چشم پوشی و لنگری برای صلح و ثبات تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: قدرت‌های خارجی در این مسیر مشکلات زیادی برای ملت ایران ایجاد کردند از جنگ تحمیلی هشت ساله تا کارزارهای تروریسم اقتصادی و ... همه آنها تلاش کردند نهضت مردمی ما را به شکست بکشانند، ولی اراده ملت ما قوی‌تر از توطئه‌های آنها بوده و هست.

وی گفت: اکنون که ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد باید بر همه روشن شده باشد که مسیر ارعاب ملت‌ها شکست خورده است و هنوز باعث تاسف است که برخی دولت‌ها از جمله آمریکا به این فشارها ادامه دارند. امروز در وین این دولت‌ها با یک آزمون روبرو هستند. توپ در زمین آنهاست. 

خطیب زاده با بیان اینکه هیئت مذاکره‌کننده فردا عازم وین خواهد شد. گفت: انتظار جمهوری اسلامی این است که وقتی همه هیئت ها به محل مذاکرات برمی گردند، تصمیم‌های لازم و ضروری اتخاذ شده باشد به خصوص در مورد واشنگتن.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه خط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، رفع تحریم است. تاکید کرد: مقامات ایالات متحده باید بدانند که هزینه تصمیمات مخرب و غلطشان ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ را از جیب ملت ایران نمی‌توانند بپردازد، آنها باید اعتماد ملت ایران را کسب کنند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها