|
کدخبر: 237591

کنایه تند داماد روحانی به اصولگرایان و دولت رئیسی

کامبیز مهدی زاده، تحلیلگر مسائل سیاسی و داماد حسن روحانی در یادداشتی به موضع جدید دواپسان و اصولگرایان درباره برجام کنایه زد.

سیاست داخلی کنایه تند داماد روحانی به اصولگرایان و دولت رئیسی

در بخشی از یادداشت داماد روحانی آمده است:

عجب روزگاری شده است تا دیروز مذاکره «اَخ» بود امروز «بَه» شده است. تندروها و دلواپسان حرام را حلال کرده‌اند. گویا مشکل این دوستان تنها حسن روحانی بود. امروز وقتی تیم مذاکره کننده در حال انجام مذاکرات است از شعار «ای آنکه مذاکره شعارت استخر فرح در انتظارت» خبری نیست استخر فرح به استخر فَرَج و گشایش برای این دلواپسان تبدیل شده و هر روز در آن شنا می‌کنند. برای این دوستان مذاکره، عزت شده است. یادشان رفته که در ۸ سال گذشته تیم مذاکره کننده کشور را هر روز تخریب کرده‌اند، اما امروز مذاکره کنندگان خود را تمجید می‌کنند و هورا می‌فرستند و به تعداد نفرات کاروان المپیک یک کشور در مذاکرات شرکت می‌کنند! به‌راستی چه چیزی تغییر کرده است؟

ظریف، صالحی، عراقچی و تخت‌روانچی، چه چیزی نداشتند که این دوستان دارند؟ دکتر ظریف حقوقدان و دیپلمات برجسته در حد استاندارد‌های بین‌المللی که جمله معروفش «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن احترام را آزمایش کن»در تاریخ ماندگار شد. دکتر علی‌اکبر صالحی دانشمند هسته‌ای کشور که خیلی از کشورها آرزوی داشتن او را دارند، این دوستان می‌خواستند روی ایشان سیمان ریخته‌ و در داخل راکتور هسته‌ای دفنش کنند! دکتر عراقچی و تخت‌روانچی که از مذاکره کنندگان ممتاز بین‌المللی و مورد احترام بودند. اخیرا رهبر معظم انقلاب بار دیگر بر مذاکره و تعامل با دنیا تاکیدکردند و اعلام فرمودند مذاکره و تعامل به معنای تسلیم شدن نیست و این عمق نگاه راهبردی و استراتژیک ایشان را نشان می‌دهد.

اما عده‌ای در۸ سال گذشته فقط تخریب کردند و ناسزا گفتند. چرا که می‌ترسیدند قبل از انتخابات با به سرانجام رسیدن مذاکرات، پیروزی سیاسی در داخل نصیب رقیب شود و سر آن‌ها بی‌کلاه بماند. با ردصلاحیت علی لاریجانی به اصطلاح عامیانه نان این عده در روغن افتاد و با اینکه رهبر انقلاب در خصوص ظلم به برخی نامزدها و لزوم جبران سخن فرمودند، این عده به جشن و پایکوبی مشغول بودند. بنده اعتقاد دارم که باید این دستور رهبری پیگیری شود و بررسی و مشخص شود عامل جفا چه فرد و یا نهادی بوده است. این مطالبه رهبری بوده و نباید زمین بماند تا تبدیل به بدعت شود. از سمت شورای محترم نگهبان مطرح شده بود که برخی نظرات دکتر لاریجانی در پرونده هسته‌ای و دفاع ایشان از برجام باعث ردصلاحیت ایشان شده است. پس آقایان اصولگرا در دور بعد به فکر کاندیداهای جدید باشند چرا که با انجام مذاکرات برجام و مذاکره با آمریکا قطعا کاندیدای آن‌ها رد صلاحیت می‌شوند!

ما با احترام به ساختار و جایگاه قانونی شورای محترم نگهبان، به این صحبت‌ها و دیدگاه‌ها نقد جدی داریم چرا که برجام تصمیم شخص خاصی نبوده تصمیم نظام بود. امروز انسان از سکوت شیپورچی‌های تندرو تعجب می‌کند چرا که در ۸ سال گذشته از صبح تا شب بر شیپور وووزلایی که در دست داشتند می‌دمیدند. پایداری‌چی‌ها هم که در ۸ سال گذشته همه کار کردند پایدارانه سکوت کرده‌اند و نظاره‌گر هستند. آن‌هایی هم که برجام را با فندک به آتش کشیدند جای فندک، خودنویس گذاشته‌اند تا سریع‌تر آن را امضا و تصویب کنند. امروز وقتی تیم مذاکره کننده به کشور برمی‌گردد از پرتاب کفش خبری نیست و گوسفند قربانی می‌کنند! دلواپسان برای هم لالایی برجام را می‌خوانند تا خواب‌شان ببرد! کسی در زمان مذاکرات از دیوار همسایه بالا نمی‌رود و از در رفت و آمد می‌کند! تا در هست چرا باید از دیوار همسایه بالا رفت؟ به‌قول حسن روحانی «شکر خدا مذاکره را قبول کردید.

اهلا و سهلا برای تفکر و اندیشه اعتدال این مهم بود که دلواپسان بفهمند راه مذاکره است.» اگر برجام بد بود پس چرا دنبال برجامید؟ مگر برجام به‌زعم شما گرانی و تورم نیاورد، پس چرا در به در دنبال مذاکره هستید؟ تنها چند سوال از این دوستان؛ این چه بدِ خوبی بود که صادرات نفت ایران از ۹۰۰ هزار بشکه به ۲ میلیون ۸۰۰ هزار بشکه رساند؟ اینکه با برجام قرار داد خرید ده‌ها فروند هواپیمای مسافربری منعقد شد، بد بود یا خوب؟ اینکه برجام میلیاردها دلار پول کشور که بلوکه شده بود را آزاد کرد، خوب بود یا بد؟ اینکه ایران هراسی از بین رفت، خوب بود یا بد؟ اینکه تحریم‌های سرمایه‌گذاری در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی از بین رفت، خوب بود یا بد؟ اینکه پس از سال‌ها بانک مرکزی و سایر بانک‌ها از تحریم نجات یافتند، خوب بود یا بد؟ اینکه امکان سرمایه‌گذاری خارجی مهیا شد، خوب بود یا بد؟ فقط سوال اصلی از دلواپسان اینجاست؛ مسئول خسارت مالی و به‌گروگان گرفتن معیشت مردم در این مدت کیست؟ مذاکره خوب است مذاکره کنید!


 

منبع: آرمان ملی

ارسال نظر