|
کدخبر: 237465

بازدید رئیسی از پروژه های اقتصادی شمال کشور

رئیس جمهور در پانزدهمین سفر استانی خود از پروژه احداث راه آهن قزوین رشت انزلی بازدید کرد و گفت: با راه اندازی خط راه آهن شمال کشور و فعالیت بندر انزلی، ارتباطات مثبت برای واردات و صادرات شکل می گیرد.

سیاست داخلی بازدید رئیسی از  پروژه های اقتصادی شمال کشور

رئیس‌جمهور در در پانزدهمین سفر استانی ضمن بازدید از پروژه در دست احداث راه آهن قزوین رشت انزلی گفت: با راه اندازی خط راه آهن شمال کشور و فعالیت بندر انزلی، ارتباطات مثبت برای واردات و صادرات شکل می گیرد.این امر به فعال شدن واحدهای صنعتی و افزایش تولیدات بسیار کمک می کند. در طرف روسی هم اراده جدی برای به سرانجام رسیدن این کار وجود دارد.

رئیس جمهور از مجتمع بندری کاسپین انزلی بازدید کرد

رئیس جمهور در پانزدهمین سفر استانی خود به گیلان از مجتمع بندری کاسپین انزلی بازدید کرد.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان ادامه طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی از سال ۹۸ شروع شده است.

راه آهن رشت -کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر است که در ۲ قطعه اجرایی می شود. قطعه نخست مسیر ریلی به طول ۱۷ کیلومتر با ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه دوم ۱۸ کیلومتر با ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی است.تاکنون حدود ۱۱.۵ کیلومتر از مسیر رشت - کاسپین ریل‌گذاری شده است  که ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این پروژه در مجموع ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

بازدید رئیس‌جمهور از کارخانه پوشش

آیت‌الله رئیسی دستور فوری برای احیای کارخانه را صادر کرد.

کارخانه پوشش بزرگترین و مجهزترین کارخانه نساجی خاورمیانه بود که در سال ۸۴ با کمتر از ۳ درصد پیش پرداخت به صورت اقساط ۳۶ ماهه به بخش خصوصی نا کارآمد واگذارشد و هزار و ۵۰۰ کارگر آن بیکار شدند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز در پانزدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه بین المللی سردار جنگل شد.

رئیسی-گیلان

بازدید از برخی پروژه‌های استان، دیدار با اقشار مختلف مردم، نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم ترین برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان خواهد بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان گیلان در جمع خبرنگاران درباره اهداف این سفر گفت: استان گیلان در حوزه اقتصاد دریا، گردشگری و صنعت از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است که با فعال کردن آن می‌توان مشکلات و نگرانی‌های مردم استان به ویژه در حوزه بیکاری را برطرف کرد.

  • ناشناس ارسالی در

    اینم فقط آخر هفته ها میره میگرده دستور ف وری میده اونم ده سال بعد اگه اجرا بشه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها