|
کدخبر: 230010

گزارش دومین روز سفر رییس جمهور به استان قم:

رئیسی: گرانی و تورم به زودی متوقف می شود

رئیس جمهور در دومین روز سفر به استان قم با مراجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

سیاست داخلی رئیسی: گرانی و تورم به زودی متوقف می شود

 در سیزدهمین سفر استانی هیأت دولت رئیس جمهور بازدیدهای مختلف و دیدارهای متفاوتی شکل گرفت. دیدار با اقشار مختلف مردم، مراجع و علما، طلاب، بازدید محله‌های کم برخوردار، سرکشی از خانواده شهدا، نشست با جمعی از خانواده‌های شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم و همچنین حضور در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در روز پنج شنبه بود.

دیدار رئیسی با آیت الله سبحانی

رئیسی روز جمعه در ادامه سفر خود به استان قم در دیدار با آیت‌الله العظمی سبحانی با بیان گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم گفت: در این دولت به دنبال کاهش دغدغه‌های مردم، مراجع و نخبگان هستیم.

رئیسی

رئیسی با اشاره به شرایط ویژه‌ای که دولت سیزدهم کشور را تحویل گرفته است، اظهار داشت: علاوه بر اقدامات و جلسات مداوم در تهران، سفرهای منظم استانی برای بررسی مشکلات اقصی نقاط کشور انجام می شود و مصوبات هر سفر تا حصول نتیجه دنبال خواهند شد.

رئیس جمهور افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به عدالت اجتماعی، توسعه متوازن و بهره‌گیری از ظرفیت ها توجه شده است.

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه ویژه قم در میان مسلمانان بویژه شیعیان، گفت: این شهر خاستگاه انقلاب و مورد توجه جهان اسلام است و باید مشکلاتش بصورت دقیق پیگیری و حل شود.

آیت الله سبحانی نیز در این دیدار ضمن بیان خداقوت به دولت سیزدهم تاکید کرد: طبیعتا در این مدت بیش از گذشته مشکلات مردم را لمس کرده‌اید.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه بیان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها برای حل مشکلات فرهنگی نقش جدی دارند و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند.

آیت الله سبحانی همچنین با اشاره به مشکلات مختلف استان قم، تصریح کرد: پروژه ناتمام مونوریل قم تاکنون هزینه زیادی داشته و ضروری است تصمیمی برای آن گرفته شود.

دیدار رئیسی با آیت الله علوی گرگانی

آیت الله علوی گرگانی ظهر جمعه در دیدار با حجت الاسلام رئیسی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، اظهار داشتند: دیدارهای رو در رو و اطلاع از مشکلات مردم عملی بسیار پسندیده و شایسته است.

این مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر وجود کمبودها در جامعه و توجه به آنها، بیان کرد: هر چقدر کمبودها جبران شود شایسته است. نباید طرح جدید عمرانی آغاز شود و در تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت‌ها را مد نظر قرار دهید.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: موضوع آب و مدیریت منابع آبی کشور اهمیت فوق العاده ای دارد، لذا ما در برخی مناطق که مشکل کمبود آب هم ندارند، باز شاهد عدم مدیریت صحیح هستیم که لازم است حساسیت نشان دهید.

وی خاطر نشان کرد: موضوع دیگری که اهمیت زیادی در کشور دارد مسئله کشاورزی است. این قشر عزیز در مضیقه هستند و در کنار تأمین آب باید نسبت به رفع مشکلات کشاورزان و دامداران اهتمام جدی داشته باشید. باید از نظرات کارشناسان و جوانان نخبه هم بهره ببرید و با امید به آینده حرکت کنید.

دیدار رئیسی با آیت الله جوادی آملی

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در دیدار با آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان جهان گفت: دولت از ابتدا اصل را بر تعامل با دنیا به ویژه همسایگان گذاشته است.در همین چند ماه کار دولت جدید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صادرات به کشورهای همسایه افزایش یافته است.

رئیس جمهوری کشورمان گفت: کشورهای همسایه طالب محصولات کشاورزی و صنعتی ایران هستند و فقط باید درست ارائه شود.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه به واکسیناسیون گسترده مردم در برابر بیماری کرونا در این چند ماه اشاره کرد و افزود: در شروع کار دولت جدید روزانه ۷۰۰ خانواده داغدار می‌شدند به حمدلله شرایط کنونی با واکسیناسیون بسیار مطلوب شده است.با مناسب شدن شرایط کشور در خصوص بیماری کرونا مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری فعالیت خود را از سر گرفتند.

رئیسی تاکید کرد: تمام تلاش دولت بر این است که سیاست‌های تورم‌زا را کنار بگذارد تا شاهد کاهش نرخ تورم باشیم.

دیدار رئیسی با آیت الله مکارم شیرازی

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هیئت همراه در ادامه برنامه های خود در سفر استانی به شهر مقدس قم، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار در سخنانی بیان داشت: خداوند مردم را «کریم» آفرید؛ «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنِی آدَمَ»، روی این اصل کشور را کمیته امدادی اداره کردن برخلاف فرهنگ خلقت است، خداوند انسان را با کرامت خلق کرد و دستور داد کرامت انسان محفوظ باشد.

وی ادامه داد: به دلیل همین تاکید اسلام بر حفظ کرامت انسان است که مزدوری در اسلام نهی نشده است، علما این نهی را حمل بر کراهت کرده‌اند اما برخی از کراهت بالاتر نیز گفته اند، سفارش اسلام این است که شما باید کنار سفره خود بنشینید، پیامبر (ص) دست کارگری را بوسید که برای خود کار می‌کرد، نه اینکه فردی که برای دیگری کار می کند.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: مسئولان باید همت بلند داشته باشند و بدانند که مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند چرا که فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی گوید! در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچکس اعتماد نخواهد کرد. در بیان قرآن، اقتصاد عامل قیام و ایستادگی جامعه است اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد، مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد.

وی با تاکید بر لزوم خودکفایی کشور در عرصه های مختلف ابراز داشت: ما هرگز در را به روی خود نمی بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می کنیم. آنها نیز باید مودب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند، اما ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است.

دیدار  رئیسی با آیت الله سبحانی

آیت الله جعفر سبحانی صبح جمعه در دیدار رئیس جمهور گفت: برای حل مشکلات فرهنگی خصوصاً حجاب و عفاف باید از مدارس و دانشگاه‌ها اقدام کرد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: باید به این موضوعات فرهنگی و حجاب و عفاف توجه ویژه شود و از مدارس و دانشگاه‌ها برای علاج آن با انتخاب رؤسای انقلابی و دلسوز اقدام شود.

آیت‌الله سبحانی به مشکلاتی از جمله ساخت مونوریل در قم اشاره کرد و از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خواست نسبت به سر و سامان دادن به این موضوع با نظر کارشناسان اقدام کند.

دیدار رئیسی با آیت الله نوری همدانی

مرجع تقلید شیعیان صبح جمعه در دیدار رئیس جمهوری با تاکید به توجه بیشتر دولتمردان به مردم گفت: همه مردم به دولت سیزدهم امیدوارند و منتظر گام‌های مثبت این دولت هستند.

رئیسی

آیت الله نوری همدانی همچنین به نظارت بیشتر بر بانک‌ها و فعالیت‌های آنان تاکید کرد و گفت: دیر کرد یک نوع ربا و حرام است، اما در بانک‌ها اعمال می‌شود و از مردم اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه در اسلام پول در برابر کار پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: در ربا زایش پیدا می‌کند و پول در برابر پول پرداخت می‌شود که این اصلاً مورد پذیرش اسلام نیست.

وی در ادامه بر استفاده دولت سیزدهم از مدیران باتجربه تاکید کرد و گفت: اداره امور را باید مسئولین به دست بگیرند که از تجربه کافی برخوردارند تا مردم هم خیالشان راحت شود.

آیت الله نوری همدانی در ادامه بر گسترش هر چه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: در ساختار مملکت ما باید این فریضه واجب بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در دیدار با آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود گفت: گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: دولت سیزدهم برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده و همچنین برخی فعالیت‌های تورم زا را متوقف کرده است و بر اساس همین تصمیم‌ها شاهد روند کاهشی تورم هستیم.

وی در ادامه از عزم دولت برای کنترل و مهار کرونا خبر داد و گفت: دولت سیزدهم در حالی دولت را تحویل گرفت که روزانه ۷۰۰ نفر فوتی داشتیم، اما با اقدامات صورت گرفته این روند به خوبی مهار شده است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: با سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور وضعیت مطلوبی نسبت به دیگر کشورها داریم و آمار فوتی‌ها به مراتب کم شده است.

وی همچنین به وجود برخی از مشکلات در استان قم اشاره کرد و گفت: طرح‌های نیمه‌تمام، بیکاری و مشکل مسکن از عمده‌ترین مشکلات مردم است که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

  • ناشناس ارسالی در

    لطفاً قیمت ها را به روزی که دولت را تحویل گرفتید برگردانید
    ما هیچی نخواستیم

  • ناشناس ارسالی در

    جامعه آیی که دران

    اندیشمندان ،نخبگان ،معلمان ،استادان در راس نباشند قهرمان نباشند
    و فقط نظامی ها الگو‌و قهرمان باشند این جامعه به طرف نابودی پیش میرود

  • ناشناس ارسالی در

    جامعه آیی که دران

    اندیشمندان ،نخبگان ،معلمان ،استادان در راس نباشند قهرمان نباشند
    و فقط نظامی ها الگو‌و قهرمان باشند این جامعه به طرف نابودی پیش میرود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها