|
کدخبر: 236818

سخنگوی دولت: آثار سفر رئیسی به روسیه بزودی مشخص می شود

سخنگوی دولت گفت: سفر رئیس‌جمهور به روسیه پربرکت بود و با حفظ احترام متقابل صورت گرفت.

سیاست داخلی سخنگوی دولت: آثار سفر رئیسی به روسیه بزودی مشخص می شود

علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور گفت: در امتداد سیاست توسعه روابط بین‌المللی با کشورهای جهان و متوازن سازی حوزه سیاست خارجی و با اولویت قرار دادن توسعه روابط با کشورهای همسایه، رئیس‌جمهور پس از سفر به کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان به دعوت رئیس‌جمهور روسیه سفری به این کشور داشتند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط کرونایی در کشور روسیه و بیش از ۷۰۰ کشته در روز، به منظور به تأخیر نیفتادن سفر این‌گونه تدبیر کردند که پروتکل‌ها با حفظ احترام دو طرف صورت گیرد.

وی تاکید کرد: سفر رئیس‌جمهور به روسیه پربرکت بود و با حفظ احترام متقابل صورت گرفت.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در موضوع دستاوردها در موضوعات دوجانبه، بین‌المللی و توافقات مسائلی مطرح شد که بسیار گسترده و قابل قبول بود.

وی با بیان اینکه محور سفر موضوعات اقتصادی بود، گفت: مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی هم در این سفر مطرح شد. حوزه توافقات بسیار گسترده بود و توافقاتی هم همان‌جا صورت گرفت که وزرای نفت و اقتصاد آنان را بیان کردند و ان‌شاءالله مردم به زودی آثار این سفر را مشاهده خواهند کرد.

بهادری جهرمی درباره مناطق سیل‌زده گفت: در گذشته هم گفتم پیش‌بینی‌ها مبنی بر وقوع سیل دیگری هم در این مناطق وجود دارد و داده شده بود، در مجموع دو سیل ۶ سفر اعضای کابینه به استان کرمان داشتند که یک سفر متعلق به رئیس‌جمهور بود که بلافاصله بعد از سفر روسیه انجام شد.

وی تاکید کرد: مبالغی برای مناطق سیل‌زده از سوی وزارت کشور تخصیص داده شده است و استاندار کرمان گفتند ۷۵ میلیارد ریال برای موارد اضطرار داده شده است و خسارت موجود هم در حال ارزیابی است تا حمایت از مردم و کشاورزهای محترم صورت گیرد.

بهادری جهرمی درباره تحقق یافتن وعده‌های رئیس‌جمهور در خصوص مسکن، اشتغال و... گفت: اولین وعده حفظ سلامت مردم بود که دستاوردهای این وعده بیان شد. اولویت‌دهی به مسائل اقتصادی در دولت در دستور کار گرفته است که خبرهای خوشی به مردم داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: خبر خوشی که اخیرا وزیر اقتصاد در حوزه وام‌های خرد داشتند در خصوص ضامن، خبر خوبی بود و بانک‌های خصوصی پیش قدم هستند برای وام‌های ۵۰ و زیر ۱۰۰ میلیون تومان اقدام کنند که برای ۵۰ میلیون با گواهی کسر از حقوق و برای ۱۰۰ میلیون با شرایط چک و سفته‌ای اقدامات صورت گیرد.

سخنگوی دولت گفت: ان‌شاالله در دهه فجر باید منتظر خبرهای خوش در طرح‌های ملی باشیم.

بهادری جهرمی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیسی به روسیه تاکید کرد: جلسه رسمی کاری در کاخ کرملین برگزار شد و علاوه بر آن سخنرانی رئیس‌جمهور در دوما نیز با استقبال زیادی رو به رو شد.

وی خاطرنشان کرد: ملاقات‌ها در بازه زمانی کوتاه کم نظیر بود. در این سفر نگاه‌ها نزدیک و توافقات گسترده و قابل قبول بود. برخی قراردادها در همان زمان سفر نهایی شد و برخی از قراردادها و توافقات بلافاصله پس از جلسه روسای‌جمهور که جلسه نتیجه‌محور و عمل‌گرایانه‌ای بود به مقامات ابلاغ شد و برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق آن آغاز شده است.

بهادری جهرمی درباره افزایش آمار فروش نفت بیان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی جزئیات فروش قابل انتشار نیست اما تاکید می‌کنم دولت اجازه نداده و نخواهد داد تحریم‌ها مانع فروش نفت شود.

وی گفت: آمار فروش نفت و بازگشت ارز قابل قبول است. سامانه نیما هم وجود دارد و به راحتی می‌توان بازگشت ارز را مشاهده کرد. خواهشی که دارم این است که آمار فروش را از خود دولت بخواهید نه مراجع دیگر.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: وعده رئیس‌جمهور برای استرداد سود مازاد بانکی به نقطه عملیاتی و اجرایی رسید و اگر نرخ سود تسهیلات بانک‌ها بالاتر از نرخ مصوبه شورای پول و اعتبار باشد، بانک ها مکلف هستند مبلغی را که برای این منظور گرفتند، برگردانند.

سخنگوی دولت درباره نگرانی نسبت به سویه جدید بیماری کرونا هنگام بازگشایی مدارس گفت: تصمیم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و با بررسی همه جوانب صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: اولویت دولت حفط سلامت مردم است اما نباید کم توجهی به دیگر جوانب از جمله علم و دانش صورت بگیرد. البته در مناطق خاص که وضعیت شیوع کرونا به شکل دیگری باشد تصمیمات به ستاد مبارزه با کرونا مناطق سپرده شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا تابع شرایط است اما در حال حاضر تصمیم بر بازگشایی بر مدارس و دانشگاه‌ها است‌.

بهادری جهرمی گفت: تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا متاثر از شرایط است اما این مسله بر عهده خود ما مردم است استفاده از ماسک و تزریق واکسن باید انجام شود. تزریق دز سوم باید صورت گیرد اما طبق آمار استقبال آنچنانی از تزریق این دز نشده است.

سخنگوی دولت در خصوص سفر رئیس‌جمهور به روسیه و ایجاد حواشی آن بیان کرد: سفر به روسیه از جهات مختلف حائز اهمیت و سفر موفقی بود. تکثر برنامه‌ها، شرکت در جلسه دوما، شرکت در دانشگاه دولتی، شرکت در جلسه با رئیس‌جمهور روسیه نشان‌دهنده برنامه‌ریزی مناسب و استقبال از رئیس‌جمهوری در این سفر بود.

وی تاکید کرد: خط اعتباری ۵ میلیاردی و توافق برای افزایش آن تا ۱۰ میلیارد دلار از دستاوردهای این سفر بود. در خصوص توسعه صادرات صیفی‌جات نیز مقدمات آن فراهم شده تا مشکلات در این زمینه حل و صادرات افزایش یابد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در حوزه راه آهن هم قراردادهایی منعقد شد. طبیعتا اصل، دستاوردها است. برخی اصرار دارند نگاه محدود به کشورهای خاص داشته باشند اما سیاست دولت نگاه متوازن به کشورهای جهان است.

خبر در حال تکمیل می باشد...

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها