|
کدخبر: 236318

فوری/ امریکا یک کشتی ایرانی را توقیف کرد

نیروی دریایی آمریکا امروز (یکشنبه) یک کشتی از مبدا احتمالی ایران که به سمت حوثی‌های یمن (انصارالله ) در حرکت بود را توقیف کرد.

فرماندهی ناوگان پنجم دریایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای مدعی شد یک کشتی ایرانی حامل حدود ۴۰ تن کود شیمیایی را که محتوای آن برای ساخت تسلیحات استفاده می‌شود هنگام حرکت از ایران متوقف کرده است.

بر اساس این بیانیه، نیروی دریایی آمریکا این کشتی را سال گذشته در حال حمل سلاح به مقصد حوثی‌های یمن متوقیف و به گارد ساحلی یمن تحویل داده بود، اما دوباره پس از رهگیری‌ها آن را در دریای عمان ردیابی کردند.

در این بیانیه آمده است: « این کشتی بدون تابعیت از ایران در حال ترانزیت بوده و در مسیری که به طور تاریخی برای حمل سلاح به حوثی‌ها در یمن استفاده می‌شد، متوقف شده است.»

انگلیس یک قایق مواد مخدر را توقیف کرد

این بیانیه افزوده: نیروهای آمریکایی ۴۰ تن (۳۶۳۰۰ کیلوگرم) «کود اوره»، یک ترکیب شیمیایی با کاربردهای کشاورزی و نظامی (به عنوان ماده اولیه تولید مواد منفجره) در این کشتی کشف و توقیف کردند.

همزمان با این اتفاق نیروی دریایی انگلیس قایقی حامل ۱۰۰ میلیون پوند (۱۳۵ میلیون دلار) مواد مخدر را در نزدیکی ایران و در آ‌ب‌های دریای عمان کشف و ضبط کرده است.

 
وب سایت «سان»، کماندوهای نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، با حمله به قایق قاچاقچیان یک تُن هروئین تولید افغانستان و انواع دیگر مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

کاپیتان «کلر تامپسون» فرمانده کشتی جنگی  «اچ ام اس مونتروز» انگلیس که این عملیات را انجام داده در این باره گفت:«این ضربه بزرگی به باندهای جنایتکار یا تروریستی وارد می‌کند که از این مواد مخدر غیرقانونی برای تامین مالی فعالیت‌های خود استفاده می کنند.»

قایق توقیف شده در حال عبور از مسیر دریایی از سواحل مکران ایران و پاکستان به سمت سواحل شرقی آفریقا بوده است. این مسیر ترانزیت مواد مخدر یک مسیر دریایی پرتردد قاچاقچیان مواد مخدر است که در نهایت به اروپا و آمریکا می رسد.

 

منبع: عصر ایران
  • ناشناس ارسالی در

    کود شیمیایی که توقیف نداره!

ارسال نظر