|
کدخبر: 233110

عکس‌العمل‌های عجیب به انتصاب مدیرعامل جدید هلدینگ خلیچ فارس / رزومه کامل علی عسگری

انتصاب عبدالعلی علی عسگری به عنوان مدیرعامل «فارس» با واکنش‌های بسیاری در فضای رسانه‌ای روبه‌رو شده است.

سیاست داخلی عکس‌العمل‌های عجیب به انتصاب مدیرعامل جدید هلدینگ خلیچ فارس / رزومه کامل علی عسگری

انتصاب عبدالعلی علی عسگری رئیس سابق صدا و سیما به عنوان مدیرعامل هلدینگ ‎پتروشیمی خلیج فارس با حاشیه‌هایی همراه بوده است.

بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه و مدیران پتروشیمی‌ها به استناد تجربه و سبقه کاری علی عسگری در صدا و سیما معتقدند سپردن سکان هدایت بزرگترین شرکت بورسی ایران با نماد «فارس» به شخصی که عمر خود را در رشته‌ای دیگر گذرانده، کاری اشتباه است. در همین حال، برخی از کاربران فضای مجازی با حمایت از وی به تحصیلات علی عسگری در زمینه صنعت اشاره می‌کنند و معتقدند مهندسی برق، مهندسی صنایع و مدیریت به عنوان رشته‌های تحصیلی علی عسگری دلیلی بر شایستگی انتصاب وی در این سمت است.

مخالفان می‌گویند، با این انتصاب نه تنها آینده بزرگترین شرکت بورسی ایران با چالش آزمون و خطا مواجه می‌شود بلکه آینده سهامداران این شرکت نیز که مردم عادی هستند با خطر جدی مواجه می‌شود.

نظرسنجی صدای بورس از کارشناسان بورسی حکایت از آن دارد که بسیاری از کارشناسان بورسی معتقدند، آینده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان بزرگترین شرکت‌ بورسی ایران با ارزش بازار آن ۲۹۳ هزار میلیارد تومان با این انتصاب نابود می‌شود چرا که بازار سرمایه در حال حاضر به خودی خود چالش‌های اساسی دارد.

با توجه به آزادی بیشتری که در دنیای مجازی وجود دارد، این انتصاب با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی نیز روبه‌رو شده است. بیشترین حجم واکنش‌ها در فضای توئیتر و با هشتک مدیر نالایق استعفا ترند شده است.

واکنش از نوع بورسی

در واکنش به انتشار خبر انتصاب عبدلعلی علی عسگری به عنوان مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت که درخواستی برای اخذ تاییدیه عبدالعلی علی‌عسگری، متقاضی سمت مدیریت عاملی جدید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به این مدیریت ارسال نشده است.

رضا نوحی حفظ آبادی افزود: باید دید آیا معارفه او به عنوان مدیرعامل جدید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شده و بابت این موضوع، مستنداتی به سازمان بورس ارائه خواهد شد؟ در صورت ارائه این مستندات، فرد معرفی شده باید پرسشنامه مربوط به داوطلب تصدی مدیریت عاملی را تکمیل کند که در این پرسشنامه سوابق افراد متقاضی ذکر می‌شود تا مورد بررسی قرار ‌گیرد.

وی تاکید کرد: چنانچه فرد متقاضی تصدی این سمت، سابقه مربوط با تصدی این شغل را نداشت مطابق قانون با او رفتار می‌شود. در حال حاضر چون چیزی در این خصوص به دست ما نرسیده، نمی‌توانیم بررسی داشته باشیم.

نکته عجیب اینکه، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که صورتجلسه دوشنبه ۲۰ دی ماه هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده، به انتصاب علی عسگری به عنوان مدیرعامل جدید صراحت دارد.

کنایه رئیس اسبق صداوسیما به انتصاب علی عسگری

محمد-سرافراز

محمد سرفراز، رئیس اسبق صداوسیما به انتصاب علی عسگری به سمت مدیرعاملی پتروشیمی خلیج فارس واکنش نشان داد و در توئیتر شخصی خود نوشت:

همانطور که در صداوسیما معضلات کشور را حل کرد در پتروشیمی خلیج فارس مشکل دولت را حل می‌کند!

در توئیتی از سازمان خصوصی سازی، آمده است مدیرعاملی علی عسکری هنوز تایید نشده است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی انتصاب علی عسگری به سمت مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را رد کرد و گفت که این شرکت هنوز صورت‌جلسه‌ای برای بررسی به سازمان خصوصی‌سازی ارسال نکرده است، اما باید دید اصلا انتصاب مدیرعامل یک شرکت در حیطه اختیارات سازمان خصوصی سازی است یا هیات مدیره شرکت که از قضا صورتجلسه امضا شده آن در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

 

رائفی-پور

حسین-خزلی

در این بین موج خبری برای دامن زدن به اعتراضات علیه این انتصاب منتشر شد که از جمله آن می‌توان به خبر آغاز موج استعفا در هلدینگ اشاره کرد که صحت آن در ابهام است.

اما این تمام ماجرا نبود. آش به قدری شور بود که صدای رائفی پور را هم درآورد.

و در ادامه، حسین خزلی برای اولین بار یک پست توئیتری رائفی پور را لایک کرد.

واکنش‌ها به این انتصاب، جنبه‌های مختلفی را شامل می‌شد که یک نمونه آن، تمسخر موضوع شایسته‌سالاری بود.

در این میان اعتراض‌های آمیخته با طنز نیز در فضای توئیتر، تلگرام، واتساپ به چشم می‌خورد که در زیر آمده است.

رزومه علی عسگری مدیرعامل جدید هلدینگ خلیچ فارس

هفتمین رئیس سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران بود. وی عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما است. وی پیشتر مقام معاونت توسعه و فناوری رسانهٔ سازمان صداوسیما را بر عهده داشت که با روی کار آمدن رئیس قبلی این سازمان، محمد سرافراز از این سمت کناره گرفت. از جمله اقدامات انجام شده در دورهٔ تصدی او در معاونت توسعه و فناوری رسانه‌ای صداوسیما می‌توان به راه‌اندازی تلویزیون دیجیتال و انتقال فناوری تلویزیونی از آنالوگ به دیجیتال اشاره کرد.

علی‌ عسکری دارای کارشناسی مهندسی برق - الکترونیک از دانشگاه پلی تکنیک تهران، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران و دکتری مهندسی صنایع - سیستم و بهره‌وری از دانشگاه علم و صنعت است.

سوابق:

* مشاور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی (از سال ۶۲)

* معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (سال ۱۳۷۰)

* رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی (سال ۱۳۷۰)

* بنیانگذاری شرکت فروشگاه‌های رفاه (سال ۱۳۷۳)

* مدیر بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی (سال ۱۳۸۰)

* مشاور ریاست سازمان صداوسیما (سال ۱۳۸۳)

* معاون آموزشی صداوسیما

* رئیس دانشگاه صداوسیما

* معاون توسعه و فناوری رسانه در سازمان صداوسیما (به مدت ۱۰ سال)

* از اعضای مرکزی قرارگاه فضای مجازی و از طراحان اصلی شورای عالی فضای مجازی[۹]

* عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه

* مشاور رئیس قوه قضائیه[۱۰]

 

منبع: صدای بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها