|
کدخبر: 231428

نامه کمیسیون آموزش درباره ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در نامه‌ای به قالیباف رئیس مجلس، روند بررسی طرح‌های ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را تشریح کردند.

سیاست داخلی نامه کمیسیون آموزش درباره ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش

موضوع ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش این هفته در دستور کار کمیسیون آموزش قرار داشت که پس از بررسی صورت گرفته، مقرر شد به استناد حکم تبصره (۱) ماده (۱۴۳) قانون آیین نامه داخلی مجلس، تصمیم بر ادغام این طرح‌ها گرفته شود. بر همین اساس کمیسیون آموزش هفته آینده نشستی برای بررسی نهایی و ادغام طرح‌های ساماندهی دارد.

در همین راستا اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در نامه‌ای به قالیباف رئیس مجلس، روند بررسی طرح‌های ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را تشریح کردند.

 متن ذیل، نامه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص روند بررسی طرح‌های ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش است:

 جناب آقای قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما به استحضار می رساند با توجه به اهمیت نظام آموزش و پرورش و لزوم اعتلای روزافزون کیفیت حوزه آموزش و پایش و نظارت مستمر بر این حوزه، اعضای این کمیسیون از ابتدای این دوره با همت و جدیت در پی حل مشکلات آموزش و پرورش کشور بوده‌اند و الحمدالله موفق به اقداماتی کم نظیر و بی سابقه نسبت به ادوار پیشین مجلس شده اند.

علاوه بر تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، با پیگیری‌های این کمیسیون برای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و سامان دادن به وضعیت استخدامی نیروهای شاغل در وزارت آموزش و پرورش، تاکنون دو آزمون استخدامی برگزار شده است که طی آنها در مرحله اول ۱۷۵۰۰ و در مرحله دوم ۱۳۵۰۰ معلم شایسته به استخدام وزارت آموزش و پرورش در آمده اند. (علاوه بر آزمون ماده ۲۸) در جهت ساماندهی سایر نیروهای آموزش و پرورش که دارای سوابق خدمتی مرتبط می باشند و همچنین رفع نیاز استخدامی وزارت آموزش و پرورش، موضوع ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش در این کمیسیون مطرح شده و جلسات مکرر و با حضور کارشناسان و متخصصان از دستگاههای مرتبط برگزار شده است.

در موضوع فوق، هفت فقره طرح از سوی نمایندگان محترم مطرح شده است. کمیسیون بعد از برگزاری جلسات مکرر با حضور طراحان محترم، با توجه به مشابهت کلی موضوع و به استناد حکم تبصره (۱) ماده (۱۴۳) قانون آیین نامه داخلی مجلس، تصمیم بر ادغام این طرح‌ها گرفته است که اشتباه ادوار گذشته در تصویب قوانین متنوع (۱۳ فقره قانون) برای یک موضوع واحد، تکرار نشود. اعضای کمیسیون با اکثریت قاطع به فرآیند ادغام این طرح‌ها، رای مثبت داده اند که گزارش مصوب این کمیسیون با لحاظ نمودن اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم می شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها