|
کدخبر: 224592

خبرهای خوش وزارت خارجه درباره خنثی سازی تحریم ها

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که نقشه راه همکاری ۲۰ ساله با روسیه تقریبا نهایی شده، گفت که در روزهای آتی در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبرهای خوبی در راه است.

سیاست داخلی خبرهای خوش وزارت خارجه درباره خنثی سازی تحریم ها

 «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (شنبه) در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه که از امروز به مدت پنج روز در محل وزارت امور خارجه در حال برگزاری است، گفت: هر کدام از این کشورها هم در سازوکارهای منطقه‌ای مثل سازمان همکاری اقتصادی اکو و سازمان همکاری شانگهای یا مراودات منطقه‌ای و در حوزه‌های دیگر در حال طراحی است و یا در حوزه دوجانبه

وی افزود: همین امروز که گفت‌وگوها در وین در حال برگزاری است، اجلاس سفرای ما در تهران در حال برگزاری است، برای اینکه موازی با لغو و رفع تحریم‌ها که در وین اتفاق می‌افتد خنثی سازی تحریم‌ها را داشته باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین اعلام کرد: سفر آقای دکتر رئیسی به تک تک این کشورها برنامه ریزی شده و بزودی سران برخی کشورها از جمله ترکیه در تهران خواهند بود و بزودی میزبانی خواهیم کرد.

خطیب‌زاده عنوان کرد: برنامه جدیدی را در وزارت امور خارجه طراحی کردیم به عنوان نقشه راه و سندهای ۲۰ ساله با کشورهای همسایه که با روسیه تقریبا نهایی شده و مجوز را از هیأت دولت اخذ خواهیم کرد که مذاکرات را انجام دهیم و مانند نقشه راه ۲۵ ساله‌ای که با چین تدوین کردیم با کشورهای عمده همسایه بتوانیم اینها را انجام دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: وزارت امور خارجه قطعا در تنظیم و تسهیل این روابط نقش خودش را ایفا خواهد کرد ولی همه می‌دانند وزارت امور خارجه یک ضلع از اضلاع دیپلماسی اقتصادی است و قطعا وزارتخانه‌ها و سایر نهادهای مستقیم مسئول این موضوع هم باید با ما این هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی همچنین عنوان کرد: در ۱۰۰ روز گذشتته دو و نیم برابر تا سه برابر روابط اقتصادی وسعت پیدا کرده است. با ترکمنستان موانع را در سفر اخیر آقای رئیس جمهور مرتفع کردیم و با برخی از کشورهای همسایه در حوزه‌های پولی و مالی گشایش‌ها اتفاق افتاده و هم در دست پیگیری است و ان‌شاءالله در روزهای آتی در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبرهای بهتری در راه است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها