|
کدخبر: 223320

خبر مهم امیرعبداللهیان درباره آغاز دور جدید مذاکرات وین

امیرعبداللهیان گفت: بزودی مذاکرات از سرگرفته خواهد شد. ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و از طرفهای مقابل انتظار داریم چنین رویکردی داشته باشند.

سیاست داخلی خبر مهم امیرعبداللهیان درباره آغاز دور جدید مذاکرات وین

وزیر خارجه کشورمان درباره مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه ما در گفتگوهای خود، مشاور رسانه ای بی نام و نشان نداریم، افزود: مواضع ایران یا توسط مذاکره کننده ارشد، یا سخنگو یا من اعلام می شود. لذا عناوین کلی نداریم. ما با جدیت ابتکار و برنامه در دور جدید گفتگوها شرکت کردیم. 

امیرعبداللهیان ادامه داد: اعلام کردیم که شما که در هفته ها و ماههای گذشته مشتاق برگزاری مذاکرات در وین هستید، حتماً باید غربی ها برنامه و حسن نیت برای رفع تحریم ها داشته باشند. هدفگذاری ما در وین لغو تحریم های برجامی و بازگشت کامل در اجرای تعهداتشان است.

وی افزود: سه کشور اروپایی هیچ ابتکاری در این مذاکرات نداشتند، گویا به دنبال ارزیابی تیم ما بودند. تا آخرین لحظه ۳ کشور اروپایی نتوانستند، طرح و ایده عملیاتی ارائه کنند. ما به آنها گفتیم دولت آقای رئیسی دولت عملگرا و نتیجه محور هست. برای اینکه طرف های مقابل بدانند با برنامه شرکت کرده ایم، دو متن مکتوب دادیم که کاملاً در چارچوب برجام است و هیچ چیزی فراتر از برجام نیست. مطالبات ما کاملاً منطبق بر برجام است. 

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به برخی شیطنت‌های رسانه‌های غربی نیز گفت: در اثنای مذاکرات، برخی از رسانه ها و لابی ها تلاش کردند که القا کنند، ایران غنی سازی ۹۰ درصد را شروع کرده است. در تماسی که با بورل روز جمعه داشتیم، ایشان این موضوع را اعلام کرد و گفتم که جو سازی و کذب محض است.

امیرعبدالهیان با بیان اینکه همزمان با مذاکره به دنبال پلن بی نخواهیم بود، گفت: ما توافق موقت را یک‌توافق خوب‌ برای کشور نمی دانیم. توافق باید جامع باشد و مردم و ایران از مزایای رفع‌تحریم استفاده کنند. با همین رویکرد تیم ما به وین باز می گردد. 

وی افزود: بزودی مذاکرات از سرگرفته خواهد شد. ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و از طرفهای مقابل انتظار داریم چنین رویکردی داشته باشند.

وزیر خارجه کشورمان، سفر‌ وزیر‌خارجه امارات به‌ دمشق را یک اقدام شجاعانه خواند و افزود: ما بر اساس این اقدام گام های بعدی را خواهیم برداشت. امیدواریم که کشورهای عربی دیگر هم چنین کاری کنند


 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها