|
کدخبر: 223263

افشاگری قالیباف درباره پشت پرده حمایت نمایندگان مجلس از رئیسی در انتخابات

رییس مجلس در ادامه با اشاره انتقادات مطرح شده از دانشجویان پیرامون رابطه میان مجلس و دولت، ابراز داشت: هیچ معنی نداشت که در مجلس نامه بنویسند، امضا کنند و بخوانند که قالیباف برای ریاست‌جمهوری بیاید یا آقای رئیسی بیاید. ما نماینده مردم هستیم

سیاست داخلی افشاگری قالیباف درباره پشت پرده حمایت نمایندگان مجلس از رئیسی در انتخابات

رییس مجلس در ادامه با اشاره انتقادات مطرح شده از دانشجویان پیرامون رابطه میان مجلس و دولت، ابراز داشت: در رابطه با مجلس و سوالاتی که دوستان داشتند مجلس حتماً نباید وکیل الدوله باشد، مجلس نماینده مردم است و باید دغدغه‌های مردم را دنبال کند. این نقد شما وارد است که هیچ معنی نداشت که در مجلس نامه بنویسند، امضا کنند و بخوانند که قالیباف برای ریاست‌جمهوری بیاید یا آقای رئیسی بیاید. ما نماینده مردم هستیم، البته نمایندگان حتماً نظر سیاسی دارند، فعالیت سیاسی می‌کنند و حق دارند که این کار را انجام بدهند؛ حتی در حوزه انتخابیه خود می‌توانند بروند کار سیاسی کنند، سخنرانی کنند و از کسی حمایت کنند اما اینکه در مجلس نامه بنویسند و از کسی حمایت کنند، این کار پسندیده نیست حتی برای هر کس که انجام بدهیم. این نقد شما وارد است و من اجازه ندادم که آن نامه از تریبون مجلس خوانده شود.

وی ادامه داد: اینکه کسی که آمده نماینده مردم است همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هیچ دلیلی ندارد که آنجا بشود محل عبور و برود به دنبال قدرت و جایگاه اجرایی؛ البته دولت با تشخیص و پیگیری خودش این انتخاب‌ها را داشت است. من شهادت می‌دهم که این دو وزیری که از مجلس به دولت رفتند، خود این دو برادر نامزد رفتن نبودند و هیچ لابی برای رفتن نکردند و دولت با بررسی‌هایی که انجام داد آن‌ها را انتخاب کرد. حتی آقای خاندوزی تا ۷۲ ساعت آخر خودش مقاومت می‌کرد و می‌گفت من نماینده مردم هستم و باید اینجا انجام وظیفه کنم.

قالیباف اضافه کرد: برای آقای زاکانی هم شورای شهر ایشان را برای شهرداری نامزد کردند و شهرداری هم پست مهم و تاثیرگذاری است. مجلس موافقت کرد و بعد از آن هم ما دیدیم در مجلس و دولت در سطح وزرا و معاونان رئیس‌جمهور اگر هم انتصابی صورت گرفت به صورت منحصر به فرد بود غیر از این بوده هرگونه دخالت در عزل و نصب‌ها و لابی کردن خلاف قانون و خارج از وظیفه نمایندگی است.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها