|
کدخبر: 219142

واکنش رسمی وزارت خارجه به تهدید حمله امریکا علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات هماهنگ کننده شورای امنیت کاخ سفید مبنی بر این‌که برای دیگر گزینه‌ها نیز آماده‌ایم، بیان کرد: ما همه گزینه‌هایی که آنها داشتند در افغانستان دیدیم و نتیجه‌اش را دیدند

سیاست داخلی واکنش رسمی وزارت خارجه به تهدید حمله امریکا علیه ایران

 

سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات هماهنگ کننده شورای امنیت کاخ سفید مبنی بر این‌که به دیپلماسی با ایران متعهد هستیم و در صورت شکست برای دیگر گزینه‌ها نیز آماده‌ایم، بیان کرد: ما همه گزینه‌هایی که آنها داشتند در افغانستان دیدیم و نتیجه‌اش را دیدند و فکر نمی‌کنم وقتی این جملات را می‌گویند به آنچه می‌گویند باور داشته باشند.

وی گفت: هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان به عنوان مسئول وضعیت مردم موظف است تمام تلاش خود را بکند که امنیت، صلح و ثبات و تامین نیازهای اولیه مردم اتفاق بیفتد و ایران هم با همین رویکرد حفظ و صیانت از مردم افغانستان مراوداتی با همه اطراف از جمله هیأت حاکمه سرپرستی داشته که در سفر کاظمی قمی تشکیل دولت فراگیر به شمول همه گروه‌ها که بازتاب دهنده تنوع قومیتی افغانستان باشد مورد تاکید قرار گرفته است. افغانستان بخش جدایی ناپذیر صلح و امنیت در منطقه است و تلاش کردیم خواست مردم افغانستان محقق شود.

خطیب‌زاده همچنین بیان کرد: تلاش می‌کنیم کمک‌ها را به مردم افغانستان داشته باشیم، ولی وضعیت بی جاشدگان وضعیت نامطلوبی است. ایران بیش از چهار میلیون از آوارگان افغانستانی را میزبانی کرده و این شرایط نمی‌تواند ادامه یابد به ویژه با عدم مسئولیت پذیری سازمان‌های بین‌المللی و همراهی آنها. تلاش می‌کنیم مردم افغانستان شرایط کشورشان را بسازند.

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر