|
کدخبر: 218063

اعلام عزای عمومی در آذربایجان شرقی + جزئیات

به‌مناسبت درگذشت حضرت آیت‌الله مجتهد شبستری، پنجشنبه در استان آذربایجان شرقی عزای عمومی اعلام شد.

سیاست داخلی اعلام عزای عمومی در آذربایجان شرقی + جزئیات

در پی درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنا به نظر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی امروز پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه عزای عمومی در استان اعلام شد.

همچنین امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی در پیامی درگذشت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: ضایعه درگذشت عالم جلیل‌القدر، روحانی پارسا و پرهیزکار و فقیه برجسته، مرحوم حضرت آیت‌الله حاج شیخ محسن مجتهد شبستری موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

آن شخصیت انقلابی و علمی که از بنیان‌گذاران جامعه روحانیت مبارز و از مجاهدان راه علم و فقاهت بود با تلاش‌های مجاهدانه در راه تبلیغ معارف اهل بیت (علیهم السلام) شاگردان بسیاری تربیت کرد.

نمایندگی مردم تهران در دوره‌های اول، دوم، چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگی ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه شهر تبریز به مدت ۲۲ سال و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام بخشی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آن مجاهد نستوه و عالم وارسته در عرصه‌های مختلف خدمت به نظام اسلامی است.

اینجانبان فقدان این عالم وارسته را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید، طلاب و روحانیون سراسر کشور و عموم اهالی مؤمن و غیور آذربایجان مخصوصاً مردم عزیز تبریز، بالاخص فرزندان و بازماندگان گرامی و ارادتمندان ایشان، بویژه اهالی محترم شبستر تسلیت عرض کرده و برای روح بلند آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و حشر با اولیاءالله و ائمه معصومین و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنیم.


 

منبع: تسنیم

ارسال نظر